Schuur wordt stal..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flieka_lOver

Schuur wordt stal..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:12

Hoi!
Toen ik gistere even naar de manege ging, zoals gewoonlijk kwam ik daar mijn , ik zal maar zeggen, manege-vriendin tegen.
Ze is echt heel erg aardig en haar ouders doen alles voor haar. Ze heeft een eigen pony die hier op de manege staat. Ze hebben een vrij groot huis met een stuk(je) land erachter, ik schat zo'n 700m2 .
Maar nu waar het dus om gaat, ze vertelde me dat ze haar pony aan huis wil gaan houden, ik keek raar op want; ze hebben geen stal.
Dat zei ik dus ook automatisch; jullie hebben geen stal, hoe wil je dat doen, hij gaat helemaal alleen staan, ik denk niet dat dat zo'n goed plan is.
Ze vertelde me toen dat ze van de schuur (die wel goed inorde is) een stal gingen maken.. Verward
het zou een uitloopstal worden? met dat stuk(je) land eraan vast..
Ik zei dat het waarschijnlijk binnen 2 weken 'blub blub' gras zou zijn. Daarop antwoorde ze; 'we gooien er ook zand op'

ik weet zelf niet of ik dit zo'n goed idee vind , ik ken niemand die dit 'schuur wordt stal project' ook zelf heeft ondergaan..

Is er iemand die dit zelf ook heeft 'gedaan'
En wat vinden jullie hier nou van?
Ze pachten wel een weiland, dat doen ze nu alleen voor de zomers (bij vakantie's dat tomtom, de pony dan aan huis staat) Blijkbaar willen ze dit nu gaan doen voor hele zomers en lentes dus dat tomtom alleen 's winters daar in die uitloopstal zal staan..

ik ga natuurlijk niet om hun beslissing , maar ik heb er wel een beetje moeite mee.. Bloos

Oja, haast vergeten toen ik vroeg hoe ze het wil gaan doen met het hele 'ik sta alleen maar ben een kudde dier en ik wil niet alleen staan' Tong uitsteken zei ze dat haar zusje ellis (6 jaar) een shetlandertje zou krijgen. Daar maak ik me verder geen zorgen om.. (Dat tomtom dus niet alleen komt te staan)

Groetjes ! Lachen

Flieka_lOver

Re: Schuur wordt stal..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:40

Niemand ? Lachen

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:43

wat is het probleem ? juist als ze de schuur om gaan bouwen lijkt het me dat hij een heerlijk grote stal krijgt ? neem aan dat de schuur groter is dan 3 bij3 ? en die uitloop... toppie toch ? de meeste paarden krijgen per dag nog niet eens een uur zonlicht... nee zie het punt niet en dat hij niet alleen komt te staan is nog mooier... geef ze groot gelijk lekker swinters aan huis zetten en zomers op de wei Knipoog

nikkigioaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:43

Klinkt juist wel leuk! Een uitloopstal in de winter, weidegang in de zomer en lente. Op veel maneges zie je dit niet hoor. En je paard aan huis, heerlijk toch! Ik zou exact hetzelfde doen als haar zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:48

700 m2 is niet groot, dat is kleiner dan een rijbak.
Dat is idd snel een modderpoel.

Verder ben ik geen voorstander van een paard alleen neer zetten.

En ze zal veel hooi, stro opslag moeten hebben, omdat het paard compleet bijgevoerd moet worden.
heeft ze daar plek voor?

En waar laat ze de mest?
De buren zullen niet zo blij zijn met een mesthoop Lachen
Ook word die hoop sneller groot dan je denkt.

Persoonlij zou ik het dus nooit doen als je zo klein woont.

hOlly_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:22

Ik en mijn ouders hebben ook in de schuur een paar paardenboxen gemaakt, dat gaat prima!
Een uitloopstal zou dus ook goed kunnen alleen vind ik het stuk vrij klein, ik denk zelf dat je dan iid snel een modderbad bij elkaar hebt!
Misschien kunnen ze beter in de schuur een grote ruime box plaatsen en het weiland afhuren voor heel het jaar, zodat de pony overdag buiten kan en 's nachts op stal.
Mijn idee zou zijn om van het stukje land een kleine rijbak te maken Knipoog

Maarja , ik en mijn ideeën Tong uitsteken
Succes ermee!