Hallo allemaal,
Voor het eerst op deze site en al een hoop gelezen van voorgangers. Toch heb ik nog een aantal vraagjes.
Al een tijdje opzoek naar een huisje waar ik mijn paard aan huis kan hebben. Nu iets gevonden maar met beperkte grond. Wel zijn er al stallen aanwezig. Snachts gewend om binnen te staan.
Het zal er dus op neerkomen dat ik of een weilandje maak op het erf.......of een aangepaste bak met andere afmetingen (35x15). Wat zouden jullie doen als je hiertussen moest kiezen? De buurman verderop heeft een bak dus ik kan eventueel vragen of er iets te regelen valt. Mijn twijfel is.....als ik een weilandje maak dan moet ik hier met natweer altijd rekening mee houden anders gaat het land kapot maar knabbelen aan wat hooi op zand lijkt me ook niet echt een gezellige optie. Er is een mogelijkheid om eventueel nog op een ander klein stukje (6x 10) wat zand neer te gooien voor de natte dagen. Kortom..................tips en meningen zijn welkom aangezien ik niet weet of ik hier goed aan doe.
(Buitenritten zijn goed mogelijk in de omgeving.)
Paard heeft altijd tussen allemaal andere paarden gestaan dus moet ook wat gezelschap bijkomen. Iemand ervaring met Geiten/ shets? Om er nog een (groot) paard bij te zetten lijkt me helemaal zo krap worden. Ik hoor hier iedereen over 1 hectare praten per paard............
Iemand ervaring met minder ruimte????? hoe bevalt dit en waar loop je tegenaan?