Ik heb een merrie waar ik op rijdt. Maar toch wilde ik voor weinig geld een leuk paardje erbij die ik kon gaan rijden als mijn paard wat ouder is. Mijn merrie is nu 18 en mijn hengstje is nu bijna 3. Dus over ruim een jaar ga ik mijn hengstje ful time rijden en mijn merrie wat minder intensief.
Ik heb mijn hengstje gekregen toen hij 6 maanden was. Hij heeft de eerste drie maanden vlakbij mij aan huis gestaan. Ik vond het heerlijk om te zien hoe hij met andere paardjes speelde. En zette hem zelf s'ochtends buiten en s'avonds binnen. Hij stond met een ander veyulen samen in een stal. Ik meste die stal uit en zorgde voor het voer.
Helaas heb ik hem daar weg moeten halen. En kon zo gauw niks anders vinden dan een opfokbedrijf een stuk verder van huis. Daar baalde ik flink van. Ik ging er toen nog maar 1x in de maand naar toe. Maar dat was echt niks. Ik zag hem wel elke maand groter groeien maar ik had er helemaal niks meer mee.
Hij staat nu sinds een par maanden bij mijn andere paardje op stal. En ik geniet weer met volle teugen van hem. Elke dag kan ik even met hem kroelen afentoe eens een borsteltje erover heen en wandelen. Ik maak nu regelmatig foto's van hem.
Ik vind het een heel mooi iets. Een veulen voor weinig kopen. Op laten groeien met leeftijdsgenootjes vlakbij huis. Dat je hem ziet op groeien en een band opbouwen. vind ik zelf heel mooi.