Staart en manen-eczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

proudy2

Staart en manen-eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 18:07

ik heb net ondekt dat mijn paard Staart en manen-eczeem heeft Huilen en ik heb op het internet gezien dat je het best z'n vliegen deken kan kopen. maar wat nou als je gaat rijden. dan kan het paard ook gestoken worden en dan? of bestaan er ook middeltjes die de muggen afstoten.

wat is een goed vliegen deken want er zijn zo veel mekren en ik weet niet goed wat nou de verschillen zijn en wat de beste is.

heeft een paard er ook veel last van van zon deken want ik vint het er nou niet Fijn uit zien.

ik hoop dat iemand mijn vragen kan beandwoorden!

maaike_vdv

Re: Staart en manen-eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:52

Dit is het centrale topic over eczeem etc.:
viewtopic.php?f=3&t=513314

Om je vraag te beantwoorden. Ik heb qua merken de Boett, de Pagony eczema en die equi-theme gehad. De Boett vond ik de beste pasvorm hebben, maar die is meer dan 2 keer zo duur als die anderen! Qua duurzaamheid en werking merk ik geen verschil.

Je paard heeft totaal geen last van zo'n deken, als het goed is kan hij juist weer rustig, jeukvrij op de wei staan.

Met rijden ga je "te snel" voor de mugjes waar je paard allergisch voor is. Er zijn wel heel veel verschillende anti-mug/vliegensprays te koop, maar daar heb je bij een paard met eczeem niet zoveel aan.

Nog een nuttig topic:

viewtopic.php?f=3&t=609830