Pony die overal uitbreekt Tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JennS

Pony die overal uitbreekt Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:03

De pony(ruin) van een vriendin van mij staat sinds een aantal maanden ook waar mijn pony(merrie) haar pensioen aan het vieren is. Alle gaat goed ze hebben het harstikke naar hun zin en de mensen bij wie ze staan zijn heel aardig.
Ze hebben twee hengstjes staan in een land en onze pony's staan samen met nog een merrie in het land.
Nu breekt de pony van die vriendin elke keer uit. De hengsten staan in een land met stroomdraad erom heen, ze hadden geprobeerd om hun daar neer te zetten, maar hij telt de tikken en springt er dan doorheen.
Zij staan nu in een land met houten hekken, maar daar is hij dus van de week ook uitgebroken en is vervolgens naar de buren gegaan.
Het paardje is ongeveer 19 jaar oud maar gedraagd zich als een puber. Hij is dus ook vrij dominant en vecht snel met andere paarden. Nu willen we liever verkomen dan genezen, dus wie heeft er nog tips voor een betere omheining waar hij dus NIET uit kan breken> Mijn vriendin is bang dat als het zo doorgaat hij zichzelf of iemand anders wat aandoet en dat ze hem misschien maar moet weghalen. Ik hoop dat iemand ons kan helpen!

MDWStables

Re: Pony die overal uitbreekt Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:04

Mijn paard was ook een echte uitbreker nu hebben we van dat soort Heras hekwerk met een draad er op. Hij doet het nu niet meer.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:32

Ik heb ook zo 'n geval gehad. Mijn vader heeft op de palen van het weiland, witte heiningpaaltjes bevestigd (schuin, hoek van 45 graden dacht ik.). Daar heeft hij stroomdraad doorgetrokken en eindelijk bleef de dame in kwestie gewoon in haar eigen stuk.

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:25

hey jenn, thanx voor het plaatsen van het topic, ga t ff aandachtig volgen om te kijken of iemand me kan helepn om hem binnen in zijn eigen stukje land te houden....

XxX

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:29

Helaas zou ik ook geen oplossing weten.
Heb hem trouwens nog niet zien uitbreken en loop daar toch ook wel rond Knipoog

Rij Pasira die vos merrie aan de andere kant zeg maar van Sandra.