Merrie wil overal aan knabbelen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Merrie wil overal aan knabbelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 08:33

HaajHaaj iedereen!!

Mijn merrie Fee, is 5 jaar en kan nauwelijks stilstaan of ze moet ergens aan zitten. Zodra ik haar even vraag om te wachten op mij, wanneer ik de deken goed leg, stort ze binnen de kortste keren naar de grond en gaat opzoek naar blaadjes/grasplukjes ed. Clown Heel vervelend, want ze doet het ook overal in de stal! Het hout is aangevreten, de palen zijn beschadigd.. En ook wanneer ik even tijdens het opzadelen de peesbeschermers in haar voerbak leg, heeft ze ze vast en gaat ermee rondslingeren! Boos!

Ze is een week geleden nagekeken door de tandarts, om verschillende redenen. Ze kan ook geen honger hebben omdat ze de gehele dag aan een voedingsschema vastzit met regelmatig hooi en voer enz. Zou het speelsigheid zijn, of gewoon verveling?? Pling Omdat ze dit al vanaf haar aankomst bij ons thuis doet, denk ik dat het verveling is..

Iemand hier ook ervaring mee? Ze heeft dus geen last van de tanden, en kan gewoon tijdens haar alledaagse ding in contact komen met mijn andere pony.. Verveling is haast onmogelijk zou je denken! Sigaar

xx MyFee Cool

gemmavm

Re: Merrie wil overal aan knabbelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:31

Hi Maya,

Jou merrie is gewoon ontzettends speels en waarschijnlijk ook erg slim.
Mijn paard is precies zo, die wil alles met zijn mond verkennen, alles wat in zijn bereik staat pakt hij met zijn mond, eerst zijn lippen en vervolgens ook zijn tanden. Hij is altijd ontzettend nieuwsgierig en ook erg slim, zelfs geen knoop is voor hem veilig.
Mijn paard loopt altijd in de weide dus is e rgeen probleem met dingen kapot maken, maar als ik hem uit de weide haal dan houd ik rekening met dat ik niks bij hem laat liggen dat kapot kan.
Je kunt je merrie natuurlijk best wel dingen afleren, als je maar duidelijk bent.

Ik denk dat het gewoon speelsheid is.
groetjes Gemma

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 19:13

Maya? Cool Hhaaha.. maakt niet uit Knipoog

Uhm, ik denk het ook jaah.. Ik ben er ook heel alert op dat ze niks kan pakken! Mn moeder vind het maar onzin, maar ik heb liever dat ze het niet doet. Met het afleren ben ik eigenlijk nog niet zo bezig, ik denk namelijk dat het vanzelf wel weer overgaat.. Aangezien het een 'laatbloeier' is, zal dat nog wel even doorgaan..

Dankjewell! Clown

gemmavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:11

Ik was bijna in slaap gevallen dnek ik :-D

Maar dat het vanzelf overgaat weet ik niet hoor, mijn paard is 6,5 en die verkent alles met zijn mond, nieuwe mensen, nieuwe omgeving. Het hoort gewoon bij hem. SOmmige paarden zijn eigenlijk altijd bezig daar is die van jou en die van mij er eentje van.

groetjes Gemma

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:17

smeer op het hout en andere delen die ze kan beschadigen wat cribox.
en geef haar wat te spelen in stal.
dit hoeft niet perse een dure bal te zijn, maar kan ook een pion zijn , of een plastich colafles die je aan een touw ophangt.
je pard is 5 en dus aan het puberen , geef haar wat om te spelen en ze zal zich minder gaan vervelen

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:04

Hm.. ik doe toch liever een 'dure' speelbal dan een colafles Knipoog Kan nogal snel kapot gaan! En voor het geval ze kleine stukjes binnekrijgt, neem ik toch liever het zekere voor het onzekere.. Lachen Ik ga deze week is opzoek naar een speelbal, aangezien ik toch vakantie heb.. en ik laat nog van me horen! *oweej als mevrouw er niks aan vindt.. Whoosh!