Kaprice staat in een houten stal, met daarnaast nog 1 stalletje, en verder dus een echte buitenstal. De tussenwand tussen de 2 stallen zit dicht. Maar op de achtermuur, van Kaprice haar stal, hangen/liggen/zitten zo'n 50-100 zwarte vliegen (formaat strontvlieg). Het lijkt alsof ze slapen, want als je er met je hand over heen waait, vliegen ze niet weg, en je kan ze aanraken en op de grond gooien...
Echt heel erg vies. Ik vind het ook vervelend voor Kaprice, want ze heeft al een hekel aan een stal, en al helemaal als ze daar met nog zo'n 100 mede-slaapgenoten moet staan. Sinds gister heeft ze namelijk ook haar oude gedrag weer vertoont, namelijk de hele stal aan gort trappen midden in de nacht. Meestal gaat ze ook echt slapen als alle luiken dicht zijn, wat ze gister dus ook waren, en daarom verbaasde het me zo dat ze toch weer zo liep te schoppen. Toen heb ik midden in de nacht (ik sliep al bijna) in mijn pyama'tje de staldeur open gezet, zodat ze naar buiten kon als ze dat wilde. Dat wilde namelijk in het begin nog wel eens helpen. Dan kan ze zelf bepalen of ze binnen of buiten staat. Daarna inderdaad geen geschop meer.
Zouden die vliegen invloed hebben op haar terugkeerende schopgedrag terwijl alle luiken dicht waren?
En wat kan ik aan die ranzige vliegdingen doen?