Slapende vliegen in stal....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Slapende vliegen in stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 22:43

Sinds gister kwam ik erachter dat er zo'n 50-100 vliegen aan het overnachten zijn in Kaprice haar buitenstalletje...
Kaprice staat in een houten stal, met daarnaast nog 1 stalletje, en verder dus een echte buitenstal. De tussenwand tussen de 2 stallen zit dicht. Maar op de achtermuur, van Kaprice haar stal, hangen/liggen/zitten zo'n 50-100 zwarte vliegen (formaat strontvlieg). Het lijkt alsof ze slapen, want als je er met je hand over heen waait, vliegen ze niet weg, en je kan ze aanraken en op de grond gooien... Vork
Echt heel erg vies. Ik vind het ook vervelend voor Kaprice, want ze heeft al een hekel aan een stal, en al helemaal als ze daar met nog zo'n 100 mede-slaapgenoten moet staan. Sinds gister heeft ze namelijk ook haar oude gedrag weer vertoont, namelijk de hele stal aan gort trappen midden in de nacht. Meestal gaat ze ook echt slapen als alle luiken dicht zijn, wat ze gister dus ook waren, en daarom verbaasde het me zo dat ze toch weer zo liep te schoppen. Toen heb ik midden in de nacht (ik sliep al bijna) in mijn pyama'tje de staldeur open gezet, zodat ze naar buiten kon als ze dat wilde. Dat wilde namelijk in het begin nog wel eens helpen. Dan kan ze zelf bepalen of ze binnen of buiten staat. Daarna inderdaad geen geschop meer.
Zouden die vliegen invloed hebben op haar terugkeerende schopgedrag terwijl alle luiken dicht waren?
En wat kan ik aan die ranzige vliegdingen doen?

magicrover

Re: Slapende vliegen in stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:45

Alles goed schoonmaken en spuiten met anti-vlieg. Deuren en ramen dicht doen, kwartiertje wachten en alles weer open zetten. Is niet schadelijk voor paard en mens. Ik heb dit in de schuilstal gehad. Wees er wel zeker van dat er geen eitjes/nest of hoe dat dan ook heet zitten, anders dit ook weg halen. Ik heb gespoten met een bus van Roxasect. Dacht dat het zo heet, het is een rode bus.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:02

Oke, super! Dankjewel Lachen
Is zoiets bij de Welkoop te koop?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:05

Die vliegen gaan vanzelf weg, dat komt omdat het weer nu kouder wordt, daardoor hebben ze bijna geen energie meer om te vliegen. Ze zoeken dus nu een warmer onderkomen voor de winter, maar dat overleven ze toch niet in een stal.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:15

ik heb het bij onze melkman gekocht.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:23

magicrover schreef:
Alles goed schoonmaken en spuiten met anti-vlieg. Deuren en ramen dicht doen, kwartiertje wachten en alles weer open zetten. Is niet schadelijk voor paard en mens. Ik heb dit in de schuilstal gehad. Wees er wel zeker van dat er geen eitjes/nest of hoe dat dan ook heet zitten, anders dit ook weg halen. Ik heb gespoten met een bus van Roxasect. Dacht dat het zo heet, het is een rode bus.

sluit ik me helemaal bij aan

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:50

misschien heel stom? maar is het niet makkelijker om ze op te zuigen???? dan heb je die rommel iig al niet meer!
verder idd alles goed schoonmaken!!!