Betaal ik teveel weidegeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Betaal ik teveel weidegeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:20

Hoi,

ik sta nu met mijn 3 paarden 24/7 op een stuk weide. Mijn kleinste heeft een stal van 3 op 4 en mijn twee grootste staan gezellig samen in een stal van 9 op 4. Ik mag hooi, stro en voordroog nemen zoveel ik wil. De eigenaar zorgt voor de omheining en het onderhoud van de wei. Maandelijks betaal ik €260 voor de drie. Ik heb een piste van 20x40 en eentje van 20x60. Ik heb een eigen zadelkot met 3 kasten en een geweldige omgeving om te gaan buitenrijden. Als je mijn weide niet weet liggen, zal je ze ook niet vinden want ze ligt ongelooflijk afgelegen! Lekker veel privacy dus.

Maar nu hoor ik van iedereen dat ik ongelooflijk veel geld betaal voor een weide. Klopt dit?

groetjes!

chitra

Re: Betaal ik teveel weidegeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:23

260 voor 3??
en dan ook nog een stal erbij..
2 rijbakken..
en zadelkasten..
en zoveel voer dat je wilt..
goede uitrijmogelijkheden..
en ook nog veel privacy?
nee dat vind ik niet te veel nee..

ik weet niet hoe het eruit ziet..
maar dit lijkt me echt super om te staan!
260 euro is dat zeker niet veel nee!!

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:25

nee ik vind van niet en zo te horen sta je daar nog mooi ook!
veel plezier daar zou ik zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:28

86 euro per paard veel?
Spot goedkoop noem ik dat met alles wat jij erbij hebt Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:29

Oef dan ben ik gerust Haha!

Het is echt een prachtige wei, we hebben veel gras, heb zelfs een extra gast staan omdat er teveel gras blijft staan. maar als ik het zo hoor mag ik gelukkig zijn Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:30

ik betaal 300e voor 1 paard... heb vast een luxere accomodatie, maar jij mag niet klagen, zeg! je betaalt zeker niet teveel. heb ooit uit laten rekenen wat het kost aan voer, strooisel etc. om 1 paard te houden (dus niet de accomodatie en manuren erbij) en dan kom je al rond de 100e p/mnd uit. dus....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:31

chipieke schreef:
Hoi,

ik sta nu met mijn 3 paarden 24/7 op een stuk weide. Mijn kleinste heeft een stal van 3 op 4 en mijn twee grootste staan gezellig samen in een stal van 9 op 4. Ik mag hooi, stro en voordroog nemen zoveel ik wil. De eigenaar zorgt voor de omheining en het onderhoud van de wei. Maandelijks betaal ik €260 voor de drie. Ik heb een piste van 20x40 en eentje van 20x60. Ik heb een eigen zadelkot met 3 kasten en een geweldige omgeving om te gaan buitenrijden. Als je mijn weide niet weet liggen, zal je ze ook niet vinden want ze ligt ongelooflijk afgelegen! Lekker veel privacy dus.

Maar nu hoor ik van iedereen dat ik ongelooflijk veel geld betaal voor een weide. Klopt dit?

groetjes!

260 euro voor wei plus stalling, ruwvoer en onderhoud? Dat wil ik ook wel! Ik betaal voor zoiets 178 euro voor 1 grote pony. (weliswaar randstad, maar toch)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:32

wauw, je hebt echt veel voor dat bedrag erbij zitten zeg!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:36

Zo zo, Dat is zeker niet duur! en dat voor 3 paarden. 2 bakken, veel uitrijmogelijkheden, voer zo veel je wilt, én privacy! Heb je goed voor elkaar ! *LOL*

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:39

chipieke schreef:
Het is echt een prachtige wei, we hebben veel gras, heb zelfs een extra gast staan omdat er teveel gras blijft staan. maar als ik het zo hoor mag ik gelukkig zijn Haha!

Nou ja, te veel gras is ook niet alles natuurlijk.
Hoe is de omheining? Wat doen ze jaarlijks aan onderhoud (bijzaaien, opnieuw inzaaien, rollen etc. etc.)? Ook dat zijn dingen die meetellen. Knipoog

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:43

He waar is dat??? Daar wil ik ook staan!! Knipoog Vast niet in de buurt van de Randstad...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:45

Yank schreef:
chipieke schreef:

Nou ja, te veel gras is ook niet alles natuurlijk.
Hoe is de omheining? Wat doen ze jaarlijks aan onderhoud (bijzaaien, opnieuw inzaaien, rollen etc. etc.)? Ook dat zijn dingen die meetellen. Knipoog

Dan nog heeft ze ad lib hooi, stro, voordroog en ze kunnen altijd hun benen strekken op de wei.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:53

Dat is zeker niet gek, je betaald geen weidegeld maar voor een hele complete accomodatie Knipoog

Ben dan ook zeer benieuwd naar de bedragen die degene die vinden dat je teveel betaald betalen voor zo'n complete stal Haha!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:55

runningkawa schreef:
86 euro per paard veel?
Spot goedkoop noem ik dat met alles wat jij erbij hebt Lachen

Ja

Misty_Rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:13

Wow ik vind het goedkoop! Misschien betalen anderen minder voor een krakkemikkerig stalletje..?
Echt een spotprijs hoor, als de omgeving mooi is, je zoveel hebt en dan nog 3 paarden!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:10

ik wou dat ik voor die prijs een ruime wei met de voorzieningen die jij hebt kon krijgen hier in de buurt;)

ik heb een trekpaard en shet en betaal 200 eurie voor een weiland met schuilstal, ik heb 2 opberghokken( 1 voor zadel etc en 1 voor hooiopslag), heb geen licht of electriciteit, wel water... eten etc moet ik zelf betalen en ik moet zelf voeren en het weiland/omheining bijhouden...wel op een mooie locatie, midden in het bos en achter niet te zien vanaf de weg

je staat dus echt spotgoedkoop

ZazooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:13

of dat duur is Haha!
voor alleen een wei zou het nog normale prijs zijn en dan heb je ook nog al die luxe erbij. welke mensen vonden het duur dan?

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:45

Is echt niet duur!!
Je heb goede faciliteiten en leuke omgeving..
Dat vind je niet snel zo denk ik voor dat geld Knipoog

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:56

ik betaal winters 100 euro en zomers 50 euro voor 1 paard

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:52

Alles inbegrepen, Jensje?
Ik betaalde vroeger 50 voor een wei met stal van 3x6 (stond 1 paard en een shet), er was water, maar elektriciteit, herstellingen (ook aan omheining), voer, hooi, onderhoud weide, moest ik wel allemaal zelf doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 13:50

We hebben een omheining van zo'n soort draad met ijzerdraad door, en daarachter een houten omheining die de eigenaar voor ons heeft gezet op aanvraag. elk jaar word er gesproeid en worden onze paarden verzet naar een ander stukje dat nog ongesproeid is. Als onze paarden hun gras zou opzijn, hebben wij direct een andere wei ter onze beschikking. Wij hebben net nieuwe lichten gekregen en elektriciteit hebben wij ook. Ikzelf ben van Beveren en mijn paarden staan in Melsele. De grond is hier nochtans vrij duur, maar de eigenaar is een mens die koeien en varkens heeft in spanje en amerika en hij wou mensen met paarden een rustig verblijfplaats voor hun paard geven voor weinig geld...

Ik bof dus blijkbaar Haha!

Een vriendin van mij haar werkgever heeft een weide in Waasmunster voor €50 per maand, ben gisteren eens gaan kijken, tegenover dat weitje staan mijn paarden toch op het paradijs...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:05

Die mensen die dat duur vinden zijn gek Tong uitsteken Ik betaal ongeveer net zoveel als jij per paard, en ik vind dat ik echt geluk heb want het is absoluut goedkoop en de paarden worden perfect verzorgd Ja Er zijn wel mensen die mss goedkoper staan, maar die hebben vaak lang niet zo'n mooi plekje of ze moeten nog zelf voer kopen enzo.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:13

Ik weet de prijzen niet daar bij jou in de buurt, maar vind het absoluut niet belachelijk veel.

charlottewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:46

super weinig juist ik wou dat dat bij ons was Haha!

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:04

eerder goedkoop! klinkt eigenlijk super!