Stalling huren van eigenaar verzorgpaard..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horse1990

Stalling huren van eigenaar verzorgpaard..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 19:48

Hallo,
Ik heb een verzorgpaard 5 minuten (op de fiets) bij mij vandaan. Hij heeft een ruime stal, en er zijn 2 ruime weilandjes. Er zijn verder nog 4 kleinere stallen over waarvan er 2 bezet zijn voor de kalfjes (is een koeienbedrijf). Ik wilde misschien vragen aan de eigenaar van mijn verzorgpaard of ze een van haar landjes wilde verhuren aan mij zodat ik daar een tinker kan plaatsen. En eventueel van 2 van de 4 overige stallen 1 ruimere stal maken zodat de tinker daar snachts in kan (zelf de verbouwing van de stalling betalen) verder van het hooi, stro en maïs allebei de helft betalen..en de huur van het land en stalling. Ze zou hem denk ik 's ochtends buiten kunnen zetten en ik kan ze weer binnen zetten. Verder krijgen ze alleen hooi..en als ze gewerkt hebben een flinke schep maïs. Er is daar een mooie omgeving om buiten te rijden (geen bak enz.) een mooie poets en afspuitplaats. En genoeg ruimte voor een eigen kastje voor zadel en spullen enz. Verder krijgen ze dan lekker een appeltje zo nu en dan. Voeren doe ik dan zelf als ik ze binnenzet, en zoals op de donderdag kan ik niet (moet dan werken) kan de eigenaar van me verzorgpaard het doen. Is dit een goed idee om aan de eigenaar te vragen of lijkt het jullie niet zo'n goed idee? En wat zou ik hier ong. voor moeten betalen als jullie dit zo lezen? Hoop dat jullie reageren..alvast bedankt
Groetjes..

Tieme

Re: Stalling huren van eigenaar verzorgpaard..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:35

Misschien rond de 100 euro??? Maar waarom ieder de helft betalen van stro/hooi/mais??? dat snap ik niet helemaal.
en zelf verbouwing van de stal betalen zou ik nooit doen.
als hij jou die stal wilt verhuren dan vindt ik het zijn probleem dat die stal verbouwd moet worden. hij krijgt er geld voor. voor hetzelfde geld laat jij die stal verbouwen en knikkerd hij je er over een paar maanden uit.

wat ikuit een ander topic van jouw begreep is dat je voor je ouders uit moet rekenen wat de kosten zijn.
er staan verschillende topics over dit onderwerp.
hou er bijv. rekening mee dat je paard misschien niet alleen op hooi en mais kan. dat hij bijv. brok erbij moet hebben. extra kosten van spullen, hoefsmid, ontwormingsmiddelen en inentingen.
en heel erg belangrijk en misschien wel het duurste, de dierenartskosten.
zorg er vooral voor dat je een flink bedrag achter de hand hebt om de dierenartskosten van te kunnen betalen. je kan geluk hebben met dat je paardje nooit wat gebeurd maar ook minder geluk. zoals ik dus. heb m'n paard nu 5 jaar en ben al ongeveer rond de 4500-5000 euro kwijt aan de dierenarts. mijn paard mist bijv. een tand daar moet om de paar maanden een tandarts bij komen. hij heeft ook last van z'n rug dus daar moet om de paar maanden een kraker bij komen. het lijken allemaal kleine dingetjes maar als je het bij elkaar optelt dan tikt het aardig aan.