Wij hebben een stukje maisland tot onze beschikking gekregen waar wij een bak mogen gaan maken. Nu liggen er alleen veel stenen en is de grond heel erg mul. We mogen niks aan de structuur van de grond veranderen (dus geen hout/tapijtsnippers o.i.d erin).
Heeft iemand tips hoe wij dit stuk maisland kunnen omtoveren tot een berijdbaar stuk? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de grond niet zo mul is?
Misschien kun je hem goed aanrijden met een rol? En stenen rapen uiteraard. Ik denk dat er verder niets is dat je kan doen als je er geen ander zand/snippers in mag mengen.
Wij huren het stukje land van onze buurman. de buurman wil dat de bak weer gelijk weg gehaald kan worden mocht dat nodig zijn...Vandaar dat we niks aan de grond mogen veranderen. Stenen rapen zijn we uiteraard al mee bezig.
dan kun je toch helemaal geen bak maken? je kunt natuurlijk de stenen rapen en de grond aanrijden/rollen...maar als je de grond gaat gebruiken komen er toch opnieuw weer stenen boven...je blijft aan de gang. succes!
Ik weet wel wat drainage kost hoor, een goede bak kost nou eenmaal geld. Er staat hier niet bij dat het tijdelijk is, maar de buurman wil gewoon geen chemisch afval (tapijtsnippers e.d. ) in zijn land.
Ik zou het eens omploegen zodat de stoppels ed onder zitten. En dan aanrijden zodat het vast is. En vlak slepen. Meer zou ik op een tijdelijk gehuurd stuk niet doen. Werkt dat niet afdoende heb je pech en zul je een fijne rijbak in de buurt moeten opzoeken waar je mag rijden.
Het land is al omgeploegd, dus de stoppels e.d. zijn al weg gelukkig. Drainage enzo mag ook niet, maar we hebben geluk dat het land altijd droog is, omdat het erg hoog ligt. Zal eens uitzoeken wie er hier in de buurt aan kan rijden.