Vieze staart met dreadlocks *schaam*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Vieze staart met dreadlocks *schaam*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 21:39

Ik verzorg een Haflinger, en zoals jullie weten heeft die dus een witte staart. Naja, de staart van de mijne is bruin... *schaam*.
Na wassen wordt hij natuurlijk wel wit, maar hij is zo snel weer vies met gedraaide plukken. Dit vooral omdat het paard vaak hengstig is en de staart bij het plassen niet goed optilt. Geen probleem, maar ik wordt het een beetje zat dat die staart zo ongeveer full-time geel/bruin is.
Ik weet wel dat er diverse middelen zijn om een staart mooi schoon en vol te krijgen (eqiustar ofzo), maar dit is vrij kostbaar als je dat elke dag door de hele staart moet doen. Als ik het niet gebruik is de staart bijna niet uit de kammen, en omdat ze schuurde heeft ze al zo'n iel staartje voor een Haflinger...

Hebben jullie tips om de staart schoon te houden, of weten jullie misschien een goedkoper product om de staart mee uit te kammen?

Kirsten01

Re: Vieze staart met dreadlocks *schaam*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:42

gewoon shampoo
je hebt verschillende shampoos waarvan de staart schoon en doorkambaar word
en de mijne werkt een week
gewoon bij de boerenbond gekocht

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:43

haha dit heeft mijn *gelukkig helemaal zwarte* 3 jarige ook, met als nadeel dat ik niet goed bij haar staart&achterbenen kan/mag komen(last van losse achterbeentjes Knipoog )
morgen ga ik weer een poging wagen, gelukkig is de staart dus zwart en mooi vol, maar die irritante dreadlocks erin.. Scheve mond

wel weet ik dat je equistar ook in een mega kan als voordeelverpakking kan kopen, is stuk goedkoper
en dat je ook met mensen-producten aan de slag kan, maar of die goedkoper zijn?

ik lees hier ff mee voor de gouden tip Haha!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:45

Gebruik cowboy magic detangler.Deze is niet zo goedkoop maar werkt wel een hele week lang.Alle klitten gaan ermee uit in de staart en de manen.Je hebt er ook geen grote hoeveelheid van nodig.Als je goedkoop spul pakt en je moet dat iedere dag gebruiken dan is het uiteindelijk ook duur.Veel succes ermee

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:22

Ik was het af en toe. gebruik gewone shampoo, en glansspray.
Zo blijft het bij mij redelijk schoon hoor! Ja

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:30

goed wassen met b.v. babyshampoo en uitknijpen (bij een rustig paard kan je ook de staart droogzwiepen) dan flink inspuiten met equishin of zoiets. Staart in een vlecht doen en laten drogen. Als het droog is (volgende dag ofzo) voorzichtig uitpluizen. M'n vorige paard ston altijd met een vlecht in z'n staart, zo kwamen er geen klitten in en bleef ie aardig schoon.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:33

dwertje schreef:
Gebruik cowboy magic detangler.Deze is niet zo goedkoop maar werkt wel een hele week lang.Alle klitten gaan ermee uit in de staart en de manen.Je hebt er ook geen grote hoeveelheid van nodig.Als je goedkoop spul pakt en je moet dat iedere dag gebruiken dan is het uiteindelijk ook duur.Veel succes ermee

Ik gebruik ook Cowboy Magic, 't is echt geweldig spul. Mijn paardje heeft vrij lange manen en ik probeer d'r ook zo veel mogelijk met vlechten in d'r manen en staart te laten staan, want dan hoef je 't niet helemaal door te kammen. Wanneer ze niet ingevlochten staat komen d'r al gauw onmogelijke dreads en klitten in.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:34

Kockpitspray ofzo erin doen. Kun je halen bij de kruidvat, kost
niet meer dan 2 euro en werkt super!!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:38

Bij mijn haflinger is de staart ook snel zwart!!
En doe er gewoon anti klit in, en het werkt!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:39

Zilvershampoo, vind een goedkoop huismerk.
Wees zuinig maar gebruik een klein beetje anti-klit, kan ook gewoon die voor mensen zijn.
Spoel het wel allemaal goed uit. Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:59

Biotex is ook erg goed spul hier wordt de staar heel mooi wit van.

Ik was Niek zijn staart altijd met shampoo en daarna smeer ik hem in met cremevoeding (dus dat spoel je niet meer uit). Zwiep hem droog en pluis hem uit.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:09

Ok, bedankt voor de tips. Ga er mee aan de slag Haha! !