Naar Manege te paard + les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten01

Naar Manege te paard + les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 20:45

Hee
ik heb een vraagje maar ik weet niet of het hier wel thuis hoort Bloos
Maargoed, ik heb een verzorgpony waarmee ik op de manege waar ik rijd wel eens zou willen rijden
maar er is een probleempje: De manege is best ver weg van waar mijn verzorgpony staat
Het is ongeveer 7 kilometer afstand
Als ik zou blijven stappen de weg ernaartoe en de weg terug zou ik dan een uursles op de manege kunnen nemen?
Ik denk zelf dat dit te vermoeiend is maar dat weet ik niet..
Ik heb geen geld om voor 1 keertje een trailer te kopen
Ik zou erover kunnen denken om een trailer te huren
maar wat vinden jullie ervan?

_Lisanne

Re: Naar Manege te paard + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:51

Ligt er aan hoe de conditie van je verzorgpony is.. maar 7 km is wel erg ver..
Ik zou dan eerder een trailer huren Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:54

7 km is een end met de pony hoor!
zeker als je netjes blijft stappen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:56

Zou eerst een trailer huren.....

Ben je er al wel eens naar toe gestapt? Misschien en idee en dan kijken of hij "moe" is.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:58

Ik reed altijd met me pony( haflinger) 5 km naar manege een uur les en weer 5 km terug.
dit was te doen pony had wel een goede conditie en ik deed wat meer stappen in de les dan de anderen.

Ik weet niet wat mogelijk is maar kun je in de buurt niet bij iemand een trailer lenen dat deed ik ook altijd met slecht weer.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:59

je zou idd wel een x een buitenritje kunnen maken naar je manege toe kijken of ze moe is dan..

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 21:50

Oke bedankt allemaal Pling

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:33

Ik heb het wel een tijdje gedaan, rijdent naar mijn instructrice. Nou vondt mijn instructrice het te belastend, ik vond het nog wel gaan. Nu was dat schat ik een km of 5 denk ik zo.

Het is toch een ander soort belasting, ookal was ze moe van de les, de rit naar huis was altijd weer fris en fruitig. Qua conditie zou het moeten kunnen. Wel rustigaan opbouwen.... en zoals al gezegd, gewoon eens uitproberen, dan zie je het wel.

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 09:34

Esperanza schreef:
Ik heb het wel een tijdje gedaan, rijdent naar mijn instructrice. Nou vondt mijn instructrice het te belastend, ik vond het nog wel gaan. Nu was dat schat ik een km of 5 denk ik zo.

Het is toch een ander soort belasting, ookal was ze moe van de les, de rit naar huis was altijd weer fris en fruitig. Qua conditie zou het moeten kunnen. Wel rustigaan opbouwen.... en zoals al gezegd, gewoon eens uitproberen, dan zie je het wel.

Oke bedankt:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:37

Ik woon ongeveer ook 6 km van waar ik eerst reed. Dan ging ik ook weleens stappend, maar na een intensieve les kon ik wel merken dat ze moe was op de terug weg. Het is dus wel te doen, als ze een goede conditie heeft. En in de winter zou ik hetliever niet doen, het is dan zo vroeg donker. Dus goede verlichting is een pre

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 11:30

capopjekop schreef:
Ik woon ongeveer ook 6 km van waar ik eerst reed. Dan ging ik ook weleens stappend, maar na een intensieve les kon ik wel merken dat ze moe was op de terug weg. Het is dus wel te doen, als ze een goede conditie heeft. En in de winter zou ik hetliever niet doen, het is dan zo vroeg donker. Dus goede verlichting is een pre

Oke Lachen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:27

Ik vind 7 kilometer eigenlijk net te ver.Ik weet ook niet wat je pony verder nog meer doet.Dus of hij in goed conditie is.Ik zou liever een trailer huren of lenen als je wilt gaan lessen.Of je kan mss les aan huis gaan nemen is vaak niet erg veel duurder.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:58

Vind het ook wat ver hoor.

Ik wil les volgen op 2km afstand en vraag al iemand om mij te voeren. Want volgens mij is het echt vermoeiend om dan nog eens een uur les te nemen.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:07

Siddieqje schreef:
Vind het ook wat ver hoor.

Ik wil les volgen op 2km afstand en vraag al iemand om mij te voeren. Want volgens mij is het echt vermoeiend om dan nog eens een uur les te nemen.

Om je te voeren?? Haha!

Snap wat je bedoeld, 2 km is niet heel ver.....je pony is dan gewoon al goed opgewarmd.....

7 km, is een redelijk eind en als je dan een redelijk intensieve les volgt kan de terugweg een probleem worden...
Als je pony goed in conditie is is het een ander verhaal, maar dan ligt het vind ik nog aan de les die je volgt...

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:19

West-Vlaams Lachen om mij te transporteren dus of hoe je het ook wil noemen.

2 km is nieth eel ver ,maar is wel 30 min. stappen en dan nog eens 30 min. terug. Vindt dat toch net wat te lang.

Jen_2oo6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:24

Ligt er aan hoever het is, ik doe dit ook met mijn verzorgpony als ik wedstrijd heb was een uur heen gewoon lekker rustig aan doen daar eventjes rusten dan wedstrijd rusten en terug dit gaat harstikke goed gelukkig gaat mijn pa nu trekhaak erachter doen want het is eigenlijk echt geen doen voor mij niet en voor paardjj ook niet al heeft hij er niet echt last van maarja. Het moet in iedergeval makkelijk kunnen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:14

Ik heb een hele tijd gelest op 5 kilometer afstand. Ik reed er 40 minuten over (de heenweg), dan een uur les rijden en dan weer 40 minuten terug. En zowel de heen als terugweg werd dus ook nog wel stevig doorgedraafd. Mijn pony had er niets van. Met de les deed ik gewoon mee met alles en ze hield dat een stuk beter uit dan de meeste andere paarden. Die werden vaak maar eens in de week gereden, met die les dus.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:20

Als ik stap naar manege. is 3 km, ben ik een half uur onderweg. Moet je nagaan. Nee dit is echt te ver weg. Kan je anders niet privé les aan huis krijgen. Kost 10 euro meer. maar dan heb je goed les en is het dichtbij Ja

jacQ2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:10

7 km is inderdaad ver.. en daarna zou je verzorgpaard ook nog een uur moeten rijden en dan weer terug die hele 7 km. Misschien een idee om een keer bij de stal van je verzorgpaard een Instructrice te nemen?

jabadabadoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:35

Ik heb het zelf ook een poosje gedaan maar dan was me paard wel in top konditie. Als het paard het niet gewend is, is het intensief misschien voor 1x wel te doen.
Een uur les is best wel veel zeker eerste keer al die indrukken enzo.
Ik zal een trailer huren van iemand voor een keertje of je paard er na toe brengen en een nachtje laten overnachtn op de manege als dit mogelijk is.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:43

Als jij zo graag daar wil lessen, kan dat best Lachen
ik rij elke week zo`n 4,5 km om bij les te komen, waar ze heel hard moet werken, omdat mijn zusje en broertje er ook nog even op moeten, om het rijden toch nog iets bij zich te houden. Lachen
En dan weer terug... het gaat harstikke goed hoor
Als je maar uitleg dat je lopend naar de manege komt, en dan lijkt het me wel dat ze rekening houden dat jouw paardje iets minder actief is.
Misschien is het een idee om gewoon al vaker heen en weer te stappen, zonder les??
En als dat goed gaat, heenweg draven, terugweg stappen
en daarna weer alleen maar draven ?!
Als je paard dat kan, kan ze ook lopend naar les, 1 uur les, en weer lopend terug.
Je moet het niet van de 1 op andere x doen uiteraard.
Ga goed conditie opbouwen!!
suc6!
* maar jij bent de enige die ziet of je paardje het ook aankan he!! *

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:49

Ik stap elke maandag avond 35 minuten heen en 35 minuten terug van en naar les Lachen En heb dan een uur les.
Me pony houd het vol omdat de conditie goed is.

Als je weet dat je paardje een goedeconditie heeft, kan je het probren. Desnoods, zoals gezegd is, ene keertje proberen Lachen
Veel succes nog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:03

Ben met mijn D-pony ook een hele tijd naar een les gegaan wat een 8 tot 9 km rijden is. En ik ben altijd lopend gegaan en heb daarbij ook gedraafd en nog een uur les. Heb dit volgens mij dik een jaar gedaan zomer en winter. Hij heeft er niet echt moeite mee gehad. Aangezien hij thuis alleen stond en daar dus vriendjes had was het voor hem wel leuk en de helft van de rit naar de les deden we samen met een fjord. Oke de terugweg ging wel een tikje langzamer natuurlijk.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:24

7 km is toch al snel een uur stappen. maar als je pony in goede conditie is moet het kunnen.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:51

heb je daar geen mensen staan die een trailer hebben waar je het van mag lenen als je eht maar schoon trug brengt ofso

groetjes chantal