friesian schreef:Wij gebruiken zaagsel, werkt perfekt. Ook voor de echte smeerlappen. Voordeel dat ze er niet van eten, dus dat je precies weet wat je voert. Succes!
sommige paarden eten het wel, dus let daar dan wel op. Meestal is het wel een goede oplossing inderdaad. Heb het met de mijne geprobeerd een paar dagen, tot ik hem net optijd ontdekte met beginnende koliek.....dankzij het opeten van het zaagsel. Nu staat het zaagsel er nog voor het konijn 
De mijne maakt alleen een zooi van zijn stal als hij langer dan 10 uur op stal staat per dag.... dan kun je het stro niet meer onderscheiden van de mest en pies enz..... En ja, hij had/heeft wel speelballen en likstenen enz in zijn stal....
Nu ik hem bij huis heb staat hij dus ook niet meer langer dan 10 uur op stal (meestal maar maximaal 8uur) en de rest lekker buiten, sindsdien is hij een heel stuk netter, mest ligt wel overal, maar pies ligt in het midden en er zit dan nog schoon stro in ook.
Ik haal wel elke dag de mest en natte stro eruit, want anders is het wel mis bij een 2e nacht. Alsof hij zegt...ik wil een schone stal, dus ik zal er voor zorgen dat je me een schone stal maakt!