Vastzetten op poetsplaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Vastzetten op poetsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 21:28

Bij ons op stal zijn de kettingen een tijdje geleden gesneuveld. Nu gebruiken we halstertouwen. Werkt ook heel goed, maar die touwen zijn natuurlijk heel vlug kapot.

Nu heb ik al op horsefriend gekeken. Het probleem is dat onze poetsplaat ongeveer 3 meter breed is. En de spuitplaats ook. Dus met een elastiek van 79cm haal ik het niet. Het moet toch minstens 140 lang zijn. Kan er wel twee aan elkaar maken, maar ja dat is ook zoiets. Misschien ervoor een ketting?

Dan heb ik alleen nog de keuze uit kettingen die met plastic band beschermd zijn. Ook prima hoor. Alleen iedereen laat die op de grond kletsen als ze zijn paard los maken. (ik ook hoor) dus die sluitingen gaan heel snel kapot.

Waarmee hebben jullie je paarden vaststaan?

Anoniem

Re: Vastzetten op poetsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:05

Momenteel heb ik niets om ze vast tezetten, gewoon als jij een halster touw. Binnenkort worden er bij mij van die kettingen opgehangen. Ik ken veel stallen waar zie die hebben en die zijn al vaak op de grond gekletst maar nog nooit kapot gegaan!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 00:06

ja, de kettingen gaan ook niet stuk. Maar wel de karabijhaken. Zijn wij dan echt zo lomp?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:53

Ik heb ook kettingen en waar de ketting aan de muur of tralies vast zit, heb ik een stukje strotouw hangen. De karabijnhaken worden hier dan weer aan vast gemaakt. Heb jaren op een pensionstal gestaan met 70 man en daar is zelden een haak kapot gegaan van het op de grond gooien.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:10

Ik zag in het krantje van de paardendrogist iets met een soort spiraal zodat het niet op de grond hing. Lengte was max. 175 cm.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:12

wij hebben 2 halstertouwen waar we ze aan vast maken, maar de kettingen met plastic band waar jij het over hebt zijn ook erg goed!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:32

Op een stal waar ik werkte gebruikten ze die elastieken. Dat raad ik in ieder geval af, er ging een jong paard aan hangen en toen knalde het elastiek uit elkaar. Paard was daarna uiteraard niet meer vast te zetten. Op de pensionstal waar ik sta hebben we ook kettingen, met paniekhaken, en dat werkt prima. De kettingen hangen aan de bovenkant van de stalwanden en als je ze dus losgooit, vallen ze niet op de grond, maar tegen de zijkant. Ze hangen er al 4 jaar, zonder dat ze ooit vervangen zijn omdat ze stuk waren. Je kunt er ook makkelijker onder door zo.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:34

Het lijkt me dat de kettingen aan een ring of iets dergelijks in de muur bevestigd zitten, kunnen jullie niet aanwennen de ketting daar even aan te haken ipv de boel uit je handen te laten kletteren? Bloos
Wij hebben van die korte rubbers, maar voor onze wasplaats staan dan ook 2 paaltjes waar de paarden aan vast staan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:37

Ketting bij de doe-het-zelf zaak is een stuk goedkoper, en precies op maat te krijgen. (De karbijnhaken zijn daar trouwens ook veel goedkoper)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 21:34

Ja, maar dan moet ik daar natuurlijk wel iets plastic omheen zien te maken. Ik denk dat we de ogen aan de muur iig iets hoger gaan vastzetten. Nu hangen ze op 1.20 oid. Dat kan dus hoger. Maar eerst de ketingen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:28

wij hebben 2 palen er staan, daar zit aan beide kanten zon ketting met plastic band aan. werkt prima en harstikke fijn Lachen

*klik*

en als ik paard los maak dan kletsen ze ook tegen de paal aan, maar de sleuting is nog steeds heel Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 06:09

Ketting met plastic eromheen is bij sommige doe-het-zelf zaken toch ook wel te krijgen? Om dat er zelf omheen te maken lijkt me geen doen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 06:43

Ik heb een rubber stang,met daaraan karabijnhaken.
Die van mij is 60 cm,maar ze zijn er ook in 90 cm.
Die zijn speciaal voor paarden die graag hangen.
Ze rekken mee,en omdat het paard voelt dat er speling in zit staat ie sneller stil.
(misschien zijn die dingen wel kapot te trekken,maar daar heb ik nog nooit iets over gehoord..)
Kijk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FZMUKUBV
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KN7EJNAM

Als je er een hebt van 90 cm,dan valt ie ook niet op de grond als ie op bijv. 1 meter hoor hangt.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 06:59

bij mij op stal staan ze gewoon tussen de kettingen van een doe-het-zelfzaak, zonder plastic eromheen. (waarom is dat eigenlijk dat plastic?)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 07:16

Dat bedoel ik ook, zonder plastic gaat het toch ook prima??

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:12

Wij hebben gewoon kettingen bij de Gamma gehaald, en daar musketons aan vast gemaakt Haha!
Werkt prima, en gaat lang mee!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:42

bij mijn verzorgpaard hebben we ook van die kettingen met plastic/rubber eromheen, laat ze ook regel matig gewoon kletteren Tong uitsteken maar ze zijn nog lang niet kapot, ik ben er nu bijna een jaar, maar ik denk dat ze het ervoor ook wel hebben gedaan.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:03

wij setten se gewoon vast met je eige touwen, Knipoog
anders he je nog een probleem se worden dan gestolen :s