Vraagje over huur weide enz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Vraagje over huur weide enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:01

Hoi,
Ik heb mijn haflinger nu op een eenvoudige pensionstalling staan,betaal hiervoor 100 euro per maand inc; brok,hooi en stro..
M'n haf staat overdag in soort van paddock/bak.
Ik moet d'r zelf binnen/buiten zetten.
Het is redelijk dichtbij mijn huis...

Nu staat er heel dichtbij mijn huis(lopend te doen)een huis leeg,en bij dat huis zit een behoorlijk groot weiland,en ook een schuurtje...
Dat is allemaal van een projectontwikkelaar.
Nu was ik een beetje aan 't informeren naar dat land en dat schuurtje;misschien is dat wel wat voor m'n haf.
Ik dus bellen met die projectontwikkelaar of het de mogelijkheid was of ik dat stuk land kan huren/gebruiken en dat schuurtje als stal...
Hij vraagd aan mij;wat ik ervoor wil betalen ...ik heb dus géén idee ...
Wat zou ik hiervoor in de maand kunnen betalen?iemand tips?
En wat zou goedkoper zijn; gewoon op m'n huidige pensionstalling blijven staan,dat landje met stalletje huren;maar dan moet ik natuurlijk zelf m'n hooi ,stro en brok aanschaffen...
Wat zijn jullie kwijt voor hooi en stro per maand?
(ik hoor hier in de buurt wel dat mensen rond de 25 eurp per maand betalen voor weidegang).
Wat zouden jullie doen?

Sorlede

Re: Vraagje over huur weide enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:04

ik vind jouw stalling erg goedkoop. 100 euro voor dat.
ik betaal 75 euro huur voor mijn wei per maand. ik heb wel een goede stenen stal erbij,opslag voor hooi/stro,zadelkamer.
succes ermee

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:05

alles bij elkaar kom ik op 140 euro ofzow uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:22

Het heeft allemaal zn voor en zn nadelen.
Op zich is het niet duur 100 euro, ik betaal 90 euro voor een wei met stal, met onbeperkt hooi erbij.

In een wei kan je paard natuurlijk lekker dag en nacht naar buiten, en lekker grazen. Op dat pension gaat ze nooit/niet vaak op wei zeg je, of wel?

Als er genoeg gras is zal je weinig kwijt zijn aan hooi, misschien 30 euro per maand (halve baal per dag).
Stro heb je eigenlijk niet nodig als je paardje dag en nacht naar buiten kan. Dan staan ze meestal alleen binnen om te eten en te schuilen voor de regen af en toe.
En brok, hoeveel voer je nu? Dat kun je waarschijnlijk ook nog wel wat minderen als ze volop gras kan eten.
Die van mij krijgt ongeveer 400 gram per dag. Met een zak brok van 10 euro doe ik een paar maanden.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:26

lekker laten staan! 100,- is echt niet veel geld als je daar je voer en strooisel bij in hebt zitten.
Als je gaat rekenen dat je dan straks eventueel en je weidehuur, en je voer en strooisel zelf moet betalen (en ophalen) ben je ook makkelijk 100,- per maand kwijt, met het verschil dat je dan zelf s'morgens bij weer of geen weer moet voeren, uitmesten e.d. Nu wordt dat voor je gedaan, wat toch wel makkelijker is als je fulltime werk/ schoolgaand bent

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:39

zeg miek, jij voert ook ff wat meer aan hooi dan ene van ons he Tong uitsteken halve baal per dag, doe ik 2 dagen mee. hoeist met jou?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:44

Heey daisy, haha ik had niet gezien dat jij t was Tong uitsteken
Ik voer een hele baal per dag, maar Mystic heeft dan ook bijna geen gras. En ook het andere paard op de wei, een kwpn'er krijgt een hele baal per dag, makkie Tong uitsteken
Bij Joop kregen Mystic en Jack ook allebei een hele baal, drie netten vol per dag Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:46

ik huur ook een tukje van iemandheb nu 1 buitenbak verlicht en een stukje wei van net iets groter dan de buitebak. daarbij heb ik 3 stalletjes een zadelruimte en een hooi/stro opslag. ook stromend water en licht en electriciteit. ik betaal 50,- per paard moet ook wel alles zelf doen en onderhouden. ben per mand 100,- kwijt stalgeld, 25,- hooi en stro(gebruik est veel krijgen allebei ruim 3 plakken per dag) en staan dik in het stro.
en brok betaalik per maand ong 50,- aan.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:50

miek ik heb je een pb gestuurd Lachen uhm, ja tinkers kunnen dat ook makkelijk maar ik voer proton geen hele baal per dag.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:53

ikke20 dat is ook goedkoop hoor Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:11

50 euro per maand aan brok Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel veel zeg! Dan krijgt die wel veel he ikke20.
Haflingers zijn sobere paarden, een kilo per dag is meer dan genoeg, tenzij je hoog in de sport zit Ja

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:44

100,00 euro is niet veel indien je het land zal huren komen er nog extra kosten bij denk aan afzetting lint (is er stroom anders een stroomklok) en onderhoud van het land. Sta je nu veel goedkoper en wordt en hoef je niets te doen alleen je paard. Ik zou blijven staan. Wat trouwens als het huis en land/schuur verkocht wordt? Kun je dan stalling vinden? Tevens sta je alleen en moet je dan meerdere keren per dag naar je paard kun je iemand vinden die het wil doen als jij niet kan?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:49

MysticTinker schreef:
50 euro per maand aan brok Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel veel zeg! Dan krijgt die wel veel he ikke20.
Haflingers zijn sobere paarden, een kilo per dag is meer dan genoeg, tenzij je hoog in de sport zit Ja

sorry moest per 2 maanden zijn. mn paard en pony krijgen allebei 3 kilo op eendag en heb ook muslie voor als ze wat moeten werken en die musli is erg duur. sta nu idd goedkoop hopelijk binnen paar maanden nog goedkoper(geen stalkosten meer) dan alleen nog hooi,stro en brok kosten en tuurlijk da en hoefsmid enz.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:16

Je hebt het over een flink stuk land en 1 paard toch?
Dan heb je voorlopig geen hooi nodig, laat staan brok!

Ik zou met een voorstel komen van 25,- en je max bod 50,-
Dan kan je je paardje heerlijk 24/7 op het land laten staan en je spullen in de stal/schuur neerzetten.

Voorheen betaalde ik 40,- voor alleen weide en een grote schuur voor mijn spullen.
Toen verhuisd naar warnsveld waar ik 25,- betaalde.
En nu sta ik gratis en gaan we zaterdag onze schuilstal (met hooi/koetsopslag en zadelkamer) bouwen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!!!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:08

voor alleen de stal en de wie moet je niet meer dan 80 euro pm betalen, daar komt nog voer en eventueel hooi en stro bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:53

Reken hooi en stro 50 euro per maand , dan zit je wel goed , als je weinig stro gebruikt vanwege dag en nacht buiten lopen (schuilstal ?) , en ook weinig brok ofzo voert , dan is de 50 euro genoeg voor je voerkosten ook erbij in. Dan hou je nog 50 euro over voor de huur van het spul , als je op dezelfde prijs wilt zitten. Wel meer werk zelf , en het risico dat je ineens wegmoet als het spul verkocht wordt. Voordeel is wel dat het dier lekker op de wei kan ,e n dichterbij huis staat als ik het goed begrijp , dat is natuurlijk voor jullie allebei super !

Maar ik zou er nog maar eens goed over nadenken , als het verkocht wordt dan ben je misschien het zoutje....

kanjerbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:20

wij staan gratis op het land van een oude fabriek , deze is van een projektontwikkelaar en eens gaat het om w.s. 2007 maar voorlopig staan wij hier dus al 3 jaar (overdag) avond stal

wij zijn hier meerdere keren per dag dus voor hem is dat toezicht houden op terein ook fijn

jabadabadoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:30

Ik vind het ook wel goedkoop als er ook een stal bij zit Lachen
Ik betaal 85 euro in de maand alleen voor land zit wel hooi bij en bak, wormenkuur en afspuitplaats.
groetjes.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:09

tJa...best moeilijk haha!
Maar ik heb nog niks van die projectontwikkelkaar weer gehoord..
Maar eerlijk gezegt vind ik dat plekkie waar ze nu staat ook wel prima...
Maar ik zat zo te denken; als ik kids zou krijgen,dan lijkt 't me zo makkelijk dat m'n haf zo dichtbij huis zou komen te staan;kan ik er zo even heenlopen haha!
Heb m'n rijbewijs ook(nog)niet...anders was 't wel wat makkelijker allemaal...
Maarach...heb er verder geen haast bij...was gewoon even benieuwd wat jullie er van vonden enz...
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden Haha!