Allemaal kleine vliegjes in de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Allemaal kleine vliegjes in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 08:41

Laatst viel het op dat achter in Lin zijn stal, vooral in de hoeken, ontelbaar veel kleine vliegjes zitten. Zijn stal is een paar maanden geleden schoongespoten met een hoge druk spuit en geverfd, scheelt dat. De vraag is: Hoe kom ik van die beestjes af?

RUBYWHITE

Re: Allemaal kleine vliegjes in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:29

Wat voor bodembedekking heb je in de stal? Sinds wij onze paarden op vlas hebben is de hoeveelheid vliegjes sterk afgenomen.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:15

die vliegjes hebben wij ook.... ik haal ze altijd `1 keer per week weg met de ragebol maar ze kome met de zelfde vaart weer terug Clown
Ik denk niet dat het ernstig is, en die van mij staat ook niet vaak in de stal..
Goed ontsmetten misschien idee? Misschien blijft er meer stront in de hoeken liggen??

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:51

Die vliegjes komen op de stront af! Als ik heb uitgemest en de kruiwagen leeg op de mestplaats, zitten er ook nog een heleboel in de kruiwagen. Zou niet weten hoe je er vanaf komt, maar volgens mij kunnen ze geen kwaad. Iets vaker uitmesten misschien?

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:27

Ik wou net gaan reageren met: dat hebben wij op stal ook! Zie ik dat jij t bent Haha! (onze paarden staan naast elkaar) Maar denk dat dr niks aan te doen is.. Stal net schoongemaakt en geverfd en ik mest ook elke dag uit en laat dan de hele boel drogen Lachen Denkt dat t dr ook mee te maken heeft dat t nog zo warm is voor de tijd van het jaar!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:06

ik heb het ook ik spuit om de dag keer met vee rust in de stal helpt wel

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:09

mijn paard staat op stro en ik mest elke dag uit. ook als ik net gemest heb, zijn ze er nog.