Wij hebben vorig jaar onze buitenbak opnieuw laten aanleggen, omdat hij helemaal dichtgeslibt was. Nieuw aanleggen wil dus zeggen, nieuwe drainage erin, met daarover drainagezand en daarover ander zand (niet eens zo'n gek dikke laag). Dat zo'n bak in het begin erg mul is, lijkt me op zich logisch, maar we zijn nu een goed jaar verder en het is nog steeds een verschrikking. Ik heb er nog steeds niet in kunnen rijden eigenlijk, want het is gewoon te zwaar! (Bij droog weer rijd ik in de wei, daar heb je dus een bak voor
) . Laatst begon het er eindelijk wat op te lijken, maar toen bleef het water weer staan, hebben ze hem weer losgetrokken en nu is het weer een groot drijfzand achtig geheel zeg maar. Wat kun je daar nou aan doen? Hij is echt superdroog verder, blijft geen plasje water in staan en ik heb mijn paardjes er sowieso de hele winter instaan, zodra de weides te nat worden, maar die bak blijft mul!
Heeft iemand misschien een oplossing? Als ik er zo in ga rijden (oke, de zomer is bijna voorbij, maar volgens mij als de paarden er straks weer in staan is het voor hun ook geen pretje) dan krijgen die paarden volgens mij echt blessures! Iemand tips??