Nu nog gras zaaien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Nu nog gras zaaien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:20

De wei is erg kaal geworden door de droogte in de zomer, en toen met al die regen die erna kwam werd alles weer een beetje kapot getrapt door de paarden.
Nu staat mijn paard voor twee weken alleen op de wei en hebben we een stuk wei afgezet zodat het wat bij kan groeien voor de winter.
Het wordt een paar dagen lekker warm met wat regen, dus het gras kan nog even groeien.
Maar heeft het zin om nu nog extra gras te zaaien?
En kan ik nog iets van mest gebruiken? Welke is in een paar dagen ingetrokken?

sjanien

Re: Nu nog gras zaaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:19

Je zou nu nog wel gras kunnen zaaien maar voordat er dan een paard op kan duurd volgens mij wel een paar weken. Ligt ook aan het weer, wat de temperatuur doet. Maar ik vraag mij af of het zin vol is als het dan slechter weer word en de paarden er weer op komen dan lopen ze dat jonge gras zo kapot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:26

Ja daarom twijfelen we ook een beetje of het nog zin heeft.
We willen de paarden 's winters af en toe een uurtje op de wei kunnen zetten (voor de rest kunnen ze op t zand staan en de uitloopstal in).
Maar op het moment zijn er overal wat kale plekjes in het gras. En het is ook erg kort.
Omdat er goed weer is voorspeld willen we proberen om het gras weer wat dicht te laten groeien, zodat ze het deze winter niet in een dag kapotlopen.
Maarja of het nog een paar weken goed weer blijft is nog maar de vraag..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:43

Als je ze maar een paar uur er op laat lopen dan zou ik het wel doen. Maar dan wel deze week nog inzaaien. En als de wei echt heel nat is over een paar weken wanneer het nieuwe gras is gegroeit. Ze er dan niet in doen. Misschien is het een idee om de wei eerst te rollen. Zodat het gras iets vaster in de bodem staat. Anders trekken ze bij nat weer zo het gras het de wortels uit de grond.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:46

Oke bedankt dat kunnen we inderdaad doen Lachen
Zouden we ook nog wat moeten mesten? Op zich regent het wel snel in, er is wat regen voorspeld, maar dan kunnen ze natuurlijk wel een langere tijd niet erop..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:37

Ligt eraan of de wei altijd goed bemest is geweest. Maar normaal gesproken strooi je nu geen kunstmest meer. Omdat het gras stopt met het harde groeien doordat de temperatuur lager word.