De pony waar ik van hou en vertrouw
kan niet meer bereden worden en blijft gewoon bij ons staan. Nu heb ik een pony in bruikleen gekregen die zomerexceem heeft (ik woon aan de kust) maar hij is erg dominant van aard en ik ben bang dat rijden met hem niks wordt voor mij, ik ben nl erg krakkemikkig (reuma,laats uitgegleden en meteen driedubbele beenbreuk
etc.) en daardoor onzeker met rijden en heb ik moeite met het echt vertrouwen van mijn rijdier. dat vertrouwen heb ik eigenlijk alleen met Cheeta (mijn zieke merrie). Nou zat ik te denken om maar te stoppen met dromen over rijden, een mak paardje kopen zit er niet in omdat ik Cheeta en ook nog twee andere ponies te verzorgen heb (jaarling van mijn man en klein ponietje van mijn dochtertje) en de 'makke'paardjes zijn niet meer te betalen, lijkt het wel.Nou hou ik ook erg van mennen maar het ponietje van mijn dochter heeft narigheid meegemaakt voor de kar en ze is heel erg bang. Zou het een oplossing zijn voor mij om een jonge kleine pony te kopen van 2/2.5 en die rustig aan te beleren voor de kar (ik heb daar genoeg ervaring mee) en te wachten of ik ooit op het paardje van mijn man kan rijden ?? Wat zouden jullie doen?
Ik zat zo te denken : als ik het zonder rijden echt niet uithou zou ik toch ook af en toe een paardje kunnen huren, toch ? Wat is wijsheid in dit geval ?
Met mennen heb ik ook geen last van mijn evenwicht, met rijden wel omdat dat ook is aangetast en als ponybeest dan een sprong maakt dan weet ik al dat ik vliegles krijg
Gelukkig zijn er nog wel andere dingen die ik wel kan en ik kan gelukkig met ponies om blijven gaan, dat is toch een groot goed !! Vroeger was ik iemand die veel reed en nergens bang voor was, toen mankeerde ik nog niets en nu ben ik een watje, maar die mogen er ook best wezen
!!! Nogmaals bedankt voor de reacties!
.