rubber matten als voerplek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

rubber matten als voerplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 17:51

mijn paard en shet staan 24\7 buiten en ik voer het hooi momenteel in tonnen en losse plukken door de wei, maar naarmate het gras minder wordt en wat kapot getrapt is, komt er meer zand naar boven, wat ze dus binnen krijgen...
ook het hooi uit de tonnen plukken ze eruit, het balnd op de grond en dan eten ze het op.

nu vraag ik me af of het werkt als ik 2 rubber matten op de voerplek leg, die ik dan gewoon kan schoonvegen en evt afspuiten zodat er geen zand op ligt en zij de ruimte hebben om het hooi op te eten?
wie heeft hier ervaring mee? verder tips zijn ook welkom

suzieone

Re: rubber matten als voerplek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:53

Mijn paard staat op rubberen matten in de hele stal. Dat zijn gewoon speeltuin matten die water doorlatend zijn. Bij ons werkt het zeer goed. De stal is minder nat. en je kan ze zo schoonspuiten als ze erg vies zijn.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:12

kun je niet ergens een hooinet ophangen ofzo?
Want als er een keer een windvlaag(je) komt dan waait al het hooi nog weg, of als ze het wegtrappen met hun voet, dat ze het bijv. op het zand neergooien, misschien als je er een stenen muurtje omheen maakt dat je daarin rubberen matten neerlegd ?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:14

ik ben geen fan van hooinetten, heb een aantal ervaringen meegemaakt/gezien met benen die erin verstrikt zitten etc... ze moeten wel laag hangen, anders zou mijn shet er niet bijkunnen, dus dat vind ik geen optie.

de matten kan ik achter de muur leggen, zodat het windvrij is. een stenen muurtje is idd misschien ook wel een idee...dank je voor het meedenken