Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Het kamp is daar namelijk verantwoordelijk voor als er iemand valt oid. Ik heb het idd nagevraagd want stel ik sta daar les te geven en zo'n pony gaat ervan door whoop, kindje eraf en been gebroken. Tsja... kan je niks aan doen lijkt me. 

bij helpen. Het werkt volgens de nl wet zo. ten eerste moet de manege of in dit geval Ada de bordjes eigen risico.... op hangen.Doet ze dat is het merendeels eigen risico geen verzekering, rechter die Ada zal vervolgen als er ddna iets gebeurd wt ze heeftzich ingedekt met die bordjes. dan is er nog een artikel in het wetboek die zegt dat als er iets gebeurd op het terrein van iemand anders op het eigendom van Ada in dit geval dan is en blijft zij hoofdaansprakelijk voor de ongelukken die daaruit vloeien maar dit zou alleen opgaan als ze niet verantwoordelijk met haar tken is omgegaan ik ben een B ruiter en ik word op een paard gezet dat een beetje nuts is dan is en blijft zij aansprakelijk.. want dit is voor de wet toedoen met weting. ..het is dus een heel krom iets en een echte lijn is er niet in te trekken. je vroeg een paard waar jij verantwoordelijk voor wilt zijn dat kan maar zet het zwart op wit . succes Judith