3-jarige dekenbijter! Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

3-jarige dekenbijter! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:08

Mijn 3-jarige ruin krijgt deze winter op stal een deken op. Ik heb vandaag een nieuwe gekocht maar hij gaat er in bijten en trekken. Ik heb al sterk ruikend vliegenspul er op gesprayt maar daar geeft hij niet om. Ik weet dat er speciale middeltjes voor zijn maar met welke hebben jullie goede ervaringen?

Alle tips welkom!

EvelienepienJarig

Re: 3-jarige dekenbijter! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:01

Hoi!
Ik weet niet precies hoe de antibijt heet, die wij ophebben maar het zit in een geel flesje (gekocht bij Hippo). Werkt mirakels, pakken het 1 x vast en dan Misselijk ! Vroeger gebruikte men sambal; da´s ook 1 x pakken en niet meer Haha! . Maar of dat verder kwaad kan ??????

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:04

cribbox blijft super, maar is in holland niet meer te koop meen ik?

en om dat nou op een deken te smeren is ook zonde, als die hem echt sloopt zou ik een "nieuw-zeeland deken" om doen dan is de lol er snel vanaf en kan je er mischien wel een normale deken om doen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 08:46

Cribox is nog wel te koop maar ik betwijfel of dat goed is voor mijn deken en dat is natuurlijk ook vrij lastig smeren (omdat het in een potje zit). Ik ga eerst Equistop wel proberen waar Annabell het over had. Bedankt dames!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:13

dat gele flesje heb ik ook, wat is dat spul smerig zeg Nagelbijten / Gniffelen
hier had ik een veulen die heeeeel vroeger in de spullen beet en toen ik eenmaal dit goedje erop had gedaan, deed ze het nooit meer.
Ik hoop dat het werkt, want als je elke week nieuwe dekens moet kopen, heb je een hele dure hobby Nagelbijten / Gniffelen

poppetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:53

Weet je zeker dat de deken hem lekker zit? Heb vorig jaar hetzelfde gehad met onze 3-jarige Oo. Alles trok ze eraf en zodra er al een zweetdeken op lag kreeg ze haar deken tik, idd meteen erin bijten en eraan trekken. Heb na tig keren ruilen bij Divoza (zolang de dekens heel waren deden ze daar niet moeilijk, super!) een BR gekocht, die zat perfect bij haar. En het probleem was opgelost...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:57

Mijn paard deed dat ook en ik kwam er achter dat hij heel gevoelig is ook met zijn huid, een deken zit hem erg in de weg.Dus heb ik besloten om hem geen deken op te doen het irriteerd hem gewoon te veel.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:07

ik zou er inderdaad geen cribbox uit een potje op smeren. dat wordt een vieze smeerboel.
cribbox is er ook in een spuitfles.
je hebt ook PBH spray. stinkt echt als de ziekte. ik vindt het naar een combinatie van volle asbak en stront ruiken.
zou ik echt als het uiterste gebruiken.
je kan een een spuitbus midalgan halen bij het kruidvat.
dit is antispierpijn spul voor mensen. het ruikt ook heel sterk en als dit in z'n mond komt dan wordt het even heel heet. (zelfde werking als cribbox).
midalgan werd mij door de dierenarts aangeraden voor een manen/staartbijter. het is volkomen veilig voor paarden omdat de fabrikant van dit spul ook spullen voor paarden fabriceerd. zij adviseren zelf dit spul te gebruiken als antibijt.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 17:24

poppetjes schreef:
Weet je zeker dat de deken hem lekker zit? Heb vorig jaar hetzelfde gehad met onze 3-jarige Oo. Alles trok ze eraf en zodra er al een zweetdeken op lag kreeg ze haar deken tik, idd meteen erin bijten en eraan trekken. Heb na tig keren ruilen bij Divoza (zolang de dekens heel waren deden ze daar niet moeilijk, super!) een BR gekocht, die zat perfect bij haar. En het probleem was opgelost...

Nee aan de deken ligt het niet, dat weet ik (bijna) zeker. Het is puur dat hij nog heel erg speels is en hij is ook nog aan het wisselen dus hij hapt in alles Haha! Knipoog