Ik heb 'n 4-jarige ruin die toen ik 'm kocht halflange manen had en ik heb ze gewoon laten groeien.
Ik houd opzich wel van lange manen en de paarden op de stal waar ik destijds stond hadden ook (bijna) allemaal lange manen.
Mijn paard heeft 'n beetje 'n arabisch overkomen en opzich vind ik 't wel iets "rubuusts" hebben, lange manen (wel erg onhandig met rijden!)
Nu sta ik op 'n manege waar veel paarden getrokken manen hebben.
Ik had gisteren m'n eerste les van Eric H. (sommigen wel bekend) en hij maakte steeds 'n opmerking over Véron z'n lange manen.
Ik heb 'm naderhand gevraagd wat hij er storend aan vindt en hij zei dat hij 't onverzorgd vindt staan en hij vindt 't zonde dat Véron z'n hals zo minder goed tot z'n recht komt.
Een andere stalgenoot zei dat ze 't steeds over "die arabier" heeft terwijl Véron 'n KWPN is.
Nu ben ik in dubio (vind 't toch ook misschien wel 'n beetje kinderachtig en inderdaad onpractisch), maar ben bang dat hij zo'n trutje wordt...
Graag zou ik dan ook jullie mening willen, liefst even met 'n kleine onderbouwing;
GROEIEN of ERAF.
Even 'n foto van 't paard in kwestie mèt de lange manen:
Ben benieuwd. Uiteraard beslis ik zelf altijd nog of ze eraf gaan of niet, maar meningen kunnen je soms helpen bij 't doen inzien van iets
.