Prijzen zaagsel Zuid-Oost Brabant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Prijzen zaagsel Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 17:45

Vandaag heeft de staleigenaar geinformeerd bij degene waar hij altijd zaagsel en vlas haalt wat de prijs van zaagsel op het moment is. Antwoord was nogal schokken, €6,50 per baal! Vorig jaar betaalden we nog €2 minder. Hij wilde er nog wel €6 van maken, maar dat is nog behoorlijk prijzig. Vlas kost €4,50 per baal. Alleen wil ik mijn merrie niet op vlas zetten omdat ze het opeet. Nu zei hij dat ik maar eens op andere plaatsen moest informeren voor prijzen, dan gaat hij het wel ergens anders halen. Alleen ben ik helemaal niet bekend hier in de omgeving waar het te krijgen is, ik hoef hier nooit voor te zorgen.
Vandaar mijn vraag, wat betalen jullie voor zaagsel en waar halen jullie het? Wij zitten zelf omgeving Eersel.
Als het overal zo duur is zal ik maar wat extra's gaan betalen, maar ik wil natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee zijn. Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Prijzen zaagsel Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 22:13

Niemand in mijn buurt die nog zaagsel gebruikt? Tong uitsteken

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:05

sorry, ik gebruik voor al mijn dieren vlas dus de prijzen van zaagsel weet ik niet

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:08

Ik sta wel niet in Zuid-Oost brabant, maar ik vind het wel meevallen. Wij betalen € 6,20 voor een baal vlas en 6 euro voor houtkrullen ( zaagsel ?). Ik sta in KApelle Zeeland.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:09

Bedoel je houtkrullen of echt zaagsel. Zaagsel is de fijne poedervorm. Houtkrullen zijn groffer... denk dat je dat bedoeld.

Een nee, gebruik ze niet, geeft me een beetje teveel troep en je kunt ze bijna nergens kwijt.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:21

Hier in Someren betaalde je 3 jaar geleden al 6,50 voor een baal houtkrullen. En we betalen 4,85 per baal vlas (komt uit Sint Oedenrode).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 06:15

Pff, wat een prijzen zeg! Ik zal vandaag de Dommelsche Watermolen nog eens bellen, en dan wordt het waarschijnlijk toch de duurdere krullen. Ga er dan van uit dat daar de prijs ook hoog is.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 06:21

Betaal voor 1 baal houtkrullen 7.85 euro. Vlas 6,50 Weet wel dat die prijzen hard zakken als je een paar pallets gelijk af kan nemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 06:40

Nu nemen wij vrij veel af in 1 keer, vandaar dat die andere al 50 cent zakte in prijs. Hebben toch 7 stallen en de plek voor opslag. Hoewel we dus maar voor eentje krullen aan zullen schaffen, het prijsverschil is gewoon veels te groot, 2 euro per pak en vlas is normaal gezien veel fijner. Denk dat ik anders maar een pak of 10 laat komen aan krullen, en als het veulen gespeend is toch nog een keer op vlas probeer over te stappen, met azijn of zo. Tong uitsteken

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 06:49

jomaro schreef:
Betaal voor 1 baal houtkrullen 7.85 euro. Vlas 6,50 Weet wel dat die prijzen hard zakken als je een paar pallets gelijk af kan nemen.

Hoi idd dat doen wij ook en dat scheelt enorm Clown

Groetjes

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 06:53

€6,50 is niet echt duur, de eigenaar van een van mijn rijpaarden betaalt €7 per baal! Vind ik zelf ook veeeel te duur.

Ik heb Ynz (mijn andere rijpaard) op Aubiose staan, betaal ik €7,50 per baal, maar dat is net zoals vlas een potstalsystem en op de lange termijn ben ik stuuuukken goedkoper uit. Bovendien stinkt het minder en geeft idd minder troep als krullen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:57

Neonlight schreef:
en als het veulen gespeend is toch nog een keer op vlas probeer over te stappen, met azijn of zo. Tong uitsteken

Gewoon mengen met het oude vlas. Dan maar een wat minder potsysteem. En verder een laagje stro erover versprijden. Net genoeg dat ze het allemaal opeten (dan heb je er geen last van). Zo heb je minder kans dat ze aan het vlas beginnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 12:48

Met oud vlas mengen heeft geen zin, heb ik al geprobeerd. Ze is een hele handige peuzelaar en snoept er het schone tussenuit. Bovendien werkt vlas zo goed dat het schone ook niet vuil wordt door het vuile. Tja, en eigenlijk krijg ik maar weinig smerig vlas, omdat ze na 1 dag alles al heeft opgegeten en ze op een kale vloer staat. Gestoord Ook als ik er 3 pakken in gooi. Haar behoefte doet ze in 1 hoek, dus maakt ze haar stal ook amper vuil. Bij vlas gebruikte ik 5 pakken in de week en lag ze nog op een kale vloer. Uiteindelijk dus veel duurder, en de staleigenaar vindt het ook niet goed als ik constant zo veel gebruik. Dus azijn proberen en als dat niet werkt laat ik gewoon zelf de krullen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:50

En als ze er hooi en een plak sto in heeft liggen, eet ze dan nog steeds het vlas op?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:33

Yep, nadat ze dat eerst heeft opgegeten uiteraard. Vork De laatste ronde 's avonds (23 uur) krijgt ze nog een berg ruwvoer waar ze ongeveer 3 uur mee doet (is een schrokop, stal ligt dan echt vol en meer kan er niet bij in de stal), daarna begint ze aan de vlas totdat we 's morgens weer ruwvoer geven.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:41

hier is het ook 6.50 per pak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:08

Toch meer ruw voer geven.
Onbeperkt ruw voer.
Ze heeft gewoon nog honger/verveling.

Je zou het in een hooizak kunnen doen, of in een ruif met hele fijne ruimte tussen de spijlen zodat ze lang bezig is.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:28

7,- voor krullen, halen we atlijd in someren.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:26

marloezzke schreef:
7,- voor krullen, halen we atlijd in someren.

Haal je dat daar op de Nieuwendijk in Someren-Eind? (ben de naam kwijt van het bedrijf).

Ik weet trouwens niet wat de prijzen hier zijn:
http://www.hippic.nl
Maar zij leveren ook houtkrullen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:06

zou het niet weten, mijn vader haalt ze altijd.
we kopen ze ook vaak per een paar 100 dan zijn we nog wat voordeliger uit. dat doen we met heel de familie.

de prijs is btw wel weer omhoog gegaan sinds kort, eerst waren ze iets van 6,-

ik betaalde ook eens 14,- voor een pak krullen bij een dierenspeciaalzaak, ik sloeg bijna achterover!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:36

Someren is 1 van de leveranciers van waar wij het weer halen. Knipoog

Runnungkawa, meer ruwvoer gaat echt niet. Als ze de nacht in gaat krijgt ze 3 plakken van een pak kuilvoer, dit staat zo'n beetje gelijk aan 2 ouderwetse pakken hooi! Ze is echt een veelvraat, bang dat een ander het opeet en eet bijzonder snel, ze schrokt gewoon. Meer voeren is vragen om problemen volgens de DA en voedingsdeskundige. Hooizak past deze hoeveelheid niet in, bovendien is het gevaarlijk met een veulen in de stal, ditzelfde geldt ook voor een hooiruif.
Deze merrie is zo erg, we moeten ze vast zetten met eten en het veulen apart eten geven dan, anders krijgt die de kans zelfs niet. Bloos