Ruin: penis en koker schoonmaken wel/niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijntje

Ruin: penis en koker schoonmaken wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 10:31

Ik heb een ruin en weet niet zo goed of ik wel of niet zijn penis moet schoonhouden. De een zegt wel, dan ander zegt niet.

Mijn ruin vind het niet leuk als ik eraan zit te pulken dus ik doe het nu niet.

Hoe doen jullie dat?

Karel

Re: Ruin: penis en koker schoonmaken wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:41

hallo

Tot 2 jaar geleden maakte ik de peniskoker van mijn nu 20 jarige fries ook schoon, tot hij een ontsteking kreeg.
De dierenarts erbij gehaald en die vertelde toen dat het eigenlijk niet zo goed is om hem regelmatig schoon te maken, als hij ontspannen is en de penis hangt er uit probeer dan de grootste brokken er af te halen en zo, aan de buitenkant ook maar voor de rest gewoon met rust te laten en zeker als hij het niet fijn vind.
Zij zei toen: "hoe zou jij het vinden als iemand tegen je wil in aan je edele delen gaat zitten!"

groetjes Sylvia

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 11:20

Sylvia, bedankt voor je reactie. Dit heb ik idd al eerder gehoord. Ik probeer het soms 'stiekem' maar hij vind het zeker niet grappig.. Wat ik weleens doe is babyolie erop, dan laat het vanzelf een beetje los. Ook daarbij twijfel ik of dat wel zo goed is. Weet jij daar iets van?

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:24

Toen ik op een handelstal werkte moesten alle ruinen gedaan worden. Maar ik ken genoeg mensen die het nooit doen, en die er geen problemen mee krijgen. Ik haal soms bij mijn hengst en ruin een beetje de grote brokken weg (bijvoorbeeld als ze in houtpulp hebben gerold zitten er wel eens snippers in de koker), maar verder niet echt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:12

Ligt aan de ruin, heeft hij veel last van talg/smegma afzetting zou ik het wel af en toe doen... maar zeker niet al te vaak.

Maryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:13

Een beetje de grote brokken weg halen inderdaad.. Voor de rest zo laten

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:12

Ik doe er niet heel veel aan.
De grotere prutjes haal ik er wel af.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:17

ik doe het alleen als hij m echt laat hangen, want volgens mij heeft hij er soms een beetje last van zeker in de zomer als het warm is laat hij dat ding (:P) echt slingeren. ik vind het niet echt vies om te doen peuter de velletjes er een beetje af. mijn zusje en ik hebben de taken verdeeld ik doe de velletjes bij zijn penis zij de velletjes bij zijn billen Tong uitsteken

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:48

Voor Wamberto had ik O'Neill...
Bij O,Neill heb ik het nog nooit schoon hoefen maken,, ook als hij eruit hing was hij altijd brandschoon!!
Heb O'Neill vanaf 1,5 jarige leeftijd tot zn 8e jaar gehad.. Pling

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:50

Ik haal idd de velletjes eraf als hij hem eruit heeft hangen... Maar zodra ie voelt dat ik eraan zit trekt ie m gauw naar binne. Ik geef hem groot gelijk hoor Tong uitsteken

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:52

ik heb veel met hengsten gewerkt, dekhengsten, en die moesten we vanwege hiegiëne(weet de spelling niet)redenen 1x per maand ofzo wassen met babyshampoo. maar dan zetten we er een merrie in de buurt zodat de penis geheel uitschaard. en babyshampoo is heel zacht en dan met een rubbere handschoen rustig en voorzichtig wassen. maar ik denk dat je bij een ruin niet zo vaak hoeft te wassen, tenzij hij echt vies is en begint te stinken...

Karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:40

hallo

Ik heb geen ervaring met babyolie maar kan me eigen niet echt voorstellen dat het kwaad kan maar het lijkt me ook niet echt goed, hoewel ik het nooit gedaan heb is het wel zo dat babyolie als je dat laat zitten ook veel vuil aantrekt dus daar moet je wel mee uitkijken want als hij gaat liggen in de stal blijft vuil en stro wel makkelijker plakken.

groetjes Sylvia

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:45

Frits is ook een ruin en als hij 'hem' eruit hangt, ziet het er wel vies uit met korstjes enz. Maar ik durf er eigenlijk ook niet veel mee te doen. Hij heeft er ook nooit problemen mee gehad. En hij hangt er ook niet vaak uit... Als ik hem ga wassen spuit ik altijd wel wat water de koker in. Weet niet of het helpt, maar het spoelt in ieder geval even Lachen .

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:09

Ik heb in het magazine CAP gelezen dat een groom van een bekende wedstrijdruiter de kokers van de ruinen en hengsten enkel inspoot met babyolie mbv een plantenspuit.

Ik denk niet dat het veel kwaad kan als je het 1 keer in de maand doet. Op baby's wordt het dagelijks gesmeerd en die hebben er toch geen last van.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:35

Gebruik dan aub wel ongeparfumeerde babyolie... Die tip met de plantenspuit kom ik overigens vaker tegen en dat is idd wel heel handig voor regelmatig gebruik.

Ik doe er ook nooit wat aan bij mijn ruin. Hij heeft ooit wel een ontsteking gehad (een SOA Verward), toen kon ik het elke dag schoonmaken en heeft hij geleerd dat het niet erg is. Maar sinds die ontsteking over is, laat hij ook weer duidelijk merken er eigenlijk niet van gediend te zijn.

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:52

Ik weet zo gauw niet meer waar het te koop is maar EXCALIBUR Sheetcleaner is er speciaal voor te koop als je het wilt schoonhouden. Teznzij de dierenarts het aanraad om een medische reden zou ik eraf blijven....

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:55

Wat bedoellen jullie precies met de koker dan? Ik heb wel een idee maar het lijkt me nogal raar om daar babyolie int te spuiten. Verder als Opa zijn tiereliertje laat hangen zie ik wel velletjes loszitten, kan je die er gewoon afhalen?

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:58

RicardoOpa schreef:
Wat bedoellen jullie precies met de koker dan? Ik heb wel een idee maar het lijkt me nogal raar om daar babyolie int te spuiten. Verder als Opa zijn tiereliertje laat hangen zie ik wel velletjes loszitten, kan je die er gewoon afhalen?

De koker of schacht is het gedeelte waar opa z'n tiereliertje in verstopt Knipoog

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:04

Haha, kan me niet voorstellen dat iemand daar met een spuitslang babyolie in loopt te spuiten Tong uitsteken Maar ok. Weer wat geleerd.

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:08

RicardoOpa schreef:
Haha, kan me niet voorstellen dat iemand daar met een spuitslang babyolie in loopt te spuiten Tong uitsteken Maar ok. Weer wat geleerd.

Wel dat er mensen zijn die hem daar opzoeken en met zoekende vingertjes de zgn 'boon' van een waxachtige troepie eruit halen als hoofdprijs? En vervolgens drie weken bij niemand op bezoek kunnen omdat die vingertjes zo stinken omdat ze vergaten waren dat er een luchtje aanzit? Whahahahaha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:10

Geprobeert? Vork

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:16

RicardoOpa schreef:
Geprobeert? Vork

Nope, maar jij mag als je wil. Breng je dan even een verslagje uit hoe het was? Haha!

Er zijn websites aan het onderwerp gewijd, ik weet er een in het Engels als je het wilt lezen maar ze zullen er vast ook in het NLs zijn. Nou ja, alle gekheid op een stokje... ik hoorde van een hengst die onberekenbaar en onberijdbaar was. Na vele onderzoeken en guru's erbij gehaald te hebben werd de veearts ingeshakeld die er een bal troep en ontstekingscellen uithaalde ter grootte van een vuist.
Uiteindelijk bleek er ook nog eens een gigantisch gezwel in z'n ballen te zitten. Hengst af dus en hij gaat als happy ruin door het leven en wint met z'n bazin de ene wedstrijd na de andere naar horen zeggen. Bazin is overigens de enige die erop kan rijden.
Alle lof hoor.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:20

Ja, ik heb wel zin in een nieuwe handcreme en goed verharde nagels. Misschien wel eenn goede kuur! Homeopatisch! Tong uitsteken

Let's face it!
Wie zou dat nou doen? Bah! Ik moet er niet aan denken en vind het een beetje respectloos om even bij m'n paard bij z'n tierelier gaan frunneke naar ...?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:18

Ow er zijn maar zat mensen die dat WEL doen...

Mij ook niet gezien hoor *LOL*

erat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:40

zo heeeeeel af en toe maak ik m schoon. het is niet echt nodig, en het is ook niet goed om het te vaak te doen, zoals al werd gezegd!!