kunnen oudere paarden slecht tegen verandering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

kunnen oudere paarden slecht tegen verandering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 12:05

Mijn pony is van stal veranderd, wel op dezelfde plek. Nu een betere plek ze ziet meer en er staan niet steeds paarden voor haar stal.
Ze stond er gisteren voor het eerst in. Ze was vreselijk zenuwachtig en poepte zelf dun. Ze is 26 jaar. hebben jullie de ervaring dat oudere paarden net als oudere mensen slecht tegen veranderingen kunnen.

Mirjam

Tellie

Re: kunnen oudere paarden slecht tegen verandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:11

Ik denk dat het aanpassen wel iets moeilijker is.
Misschien doen ze er gewoon iets langer over dan jongere paarden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:14

die van mij had er geen last van.. Hij had er aleen een tijd last van toen ik mijn andere paard had verkocht de helel tijd te hinniken maar toen ik van stal veranderde had hij nergens last van en ik was helemaal naar een andere stal gegaan.. ( heb nu eigen stallen)
mijn pony is 25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:20

Die van mij gaat straks van stal en plek veranderen.
Ze staat nu in een stal van 4*5 en gaat straks naar een stal van 3.5*3.5 maar met uitloop en dan ook nog een paar kilometer verderop, dus met ander uitzicht en voor het eerst een shet erbij. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat. Mijn andere paard gaat ook mee, dus ik hoop dat het bekende gezicht wel een beetje gaat helpen. Maar ik vind het wel reuzespannend.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:35

Mijn pony (ongeveer 30 jaar oud) is zo'n 2,5 jaar geleden bij ons gekomen. Ze kwam vanuit een manegestal, naar een weiland met vriendjes. Het heeft ongeveer een half jaar geduurt voor ze ECHT gewend was. Zo was ze bijvoorbeeld vaak zenuwachtig als ze even in de stal stond. Het was net of ze bang was dat de deur dichtging en ze er niet meer uit kon (zoals op de manege).

Dun poepen heeft ze alleen de eerste week gedaan. Maar dat kan ook goed met de overgang naar gras te maken hebben!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:44

ik weet niet of ik het goed heb maar laatst heb ik iemand horen zeggen;
Vergelijk het maar eens met een plant.
Als die 20 jaar op dezelfde plek heeft gestaan en je verplaatst hem dan, dan gaat ie ook dood, dus ik denk dat het met dieren een beetje hetzelfde is (dat ze zich dus niet zo prettig voelen op een 'nieuw plekje') maar kan het mis hebben Bloos.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 16:07

Ze staat er nu een paar dagen en ze is nu wel rustig. Ze staat lekker hooi te eten. En is niet meer ze kijkerig Gelukkig maar.

Mirjam