Extreem gevoelige huid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Extreem gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:01

Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar ik plaats het maar hier Clown .

Ik heb een paard met een extreem gevoelig huidje, ik ben al veroordeeld tot met mexicaanse neusriem rijden omdat ze van een engelse neusriem wondjes krijgt boven de mondhoek. Nu heeft ze van de bakstukken zelfs wondjes zag ik vanmiddag.
Ik rijd het liefst met springschoenen ivm ik als ik zonder rij heel vaak bijna de vonken van het ijzer hoor springen door overstappen. Maar ook hier weer, wondjes.. Sigaar .
Verder moet ik de dekjes echt té vaak wassen, haren in de dekjes krijgt ze irritaties van op dr rug. Ook van haar fleecedeken heeft ze al weer wondjes op de borst..

Ik wordt er echt gek van, mensen met ideeen? Is er wat tegen te doen of moet ik er maar een schaap van maken Sigaar

Flabbergast

Re: Extreem gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:00

helaas niemand Vork ?

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:20

Mijn paard heeft het ook, niet zo extreem als die van jou.
Maar wel dat ze van 'vieze' dekjes bulten op haar rug krijgt..
En vieze dekjes zijn dan dekjes die 3 x gebruikt zijn.. Clown
Ik was mijn sjabrakken om de 2x of als ze erg gezweet heeft om de keer.. Misschien kan je inderdaad een schapenwollen sjabrak proberen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:38

Mijn pony heeft ook een extreem gevoelige huid, vaak de dekjes wassen, en van haar vroegere hoofdstel heeft ze zelf lichte drukplekken... ook van haar zadel, en een deken maakt haar hele schoft kapot. Omdat ze al oud is, rij ik bijna niet meer met haar, dus hoofdstel en zadel zijn opgelost. Ik hou haar nu zonder deken, is veel lekkerder voor haar.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:49

Ik kan mijn paard trouwens ook niet met halster in de wei laten staan, heeft ze ook meteen schuurplekken..

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:53

Ik weet wel dat er speciale halsters zijn voor extreem gevoelige paarden. Gewoon te koop in de betere ruitersportzaken. En misschien moet je het hoofdstel goed soepel maken door het vaker in te vetten, zodat het niet zo snel schuurt. Verder heb je ook van die gelstukjes te koop die je aan het hoofdstel kan bevestigen met klitteband. Heb die zelf ook gebruikt toen mijn paard een wondje had tussen de oren en het hoofdstel dus irriteerde. Deze zijn heel zacht en kosten maar een paar euro per stuk. Misschien iets voor jou?

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:59

Dat heb ik ook geprobeerd, maar werkt niet, ik heb ook zo'n halster. maar daar krijgt ze net zo hard schuurplekken van.. Scheve mond

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:46

Oei... herkenbaar probleem. Mijn paard staat met 3 andere paarden op het land en als ik met m'n hand langs zijn hoofd/nek/hals ga voel ik niets anders als wonden en korsten, terwijl ze niet eens zo ruw spelen. En inderdaad een schurend hoofdstel/ halster. Ik ben bang dat er weinig aan te doen valt, misschien bontje om je neusriem ofzo Tong uitsteken Om schuurplekken te voorkomen wil antiklit ook nog wel eens helpen, bij dekens bijvoorbeeld even wat op de schoft en de borst sprayen.