verlichting buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corina77

verlichting buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:03

Bij de buitenbak staan twee lantaarnpalen, maar eigenlijk geven die te weinig (en te schemerig) licht.
Eigenlijk willen we aan de andere kant van de bak geen lantaarnpalen zetten. Nu denk ik erover om nog schijnwerpers of iets dergelijks aan de lantaarnpalen te maken die ik dan een beetje op de overkant van de bak richt.
Wie heeft hier ervaring mee ? Wat voor lampen kan ik het best gebruiken denken jullie ?

danamuts

Re: verlichting buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:10

ikke....had eerst 6 palen met van die oude straatverlichting (die echt op moesten warmen en dan een gelig licht gaven) op de bestaande palen hebben we 6 500 watt lampen gehangen. ik doe vaak maar de helf aan en dat is al genoeg. Ik zou jou dus aanraden om er 2 van 1000 watt neer te hangen. dat geeft een enorme lichtbundel. Je moet ze dan wel op een metertje of 4 hoog kunnen hangen. zo kun je je paard ook niet verblinden. succes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 06:13

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 07:49

Kijk, dat is nuttige informatie.
Ook handige link trouwens naar dat andere topic.
Domme vraag misschien, maar kun je ook losse natriumlampen kopen om aan bestaande lantaarnpalen te bevestigen ?
Want ik begrijp uit het andere topic dat deze lampen in de praktijk beter bevallen dan bouwlampen.
Of zou het licht dan nog te plaatselijk zijn in mijn 20 x 40 bak ?
De palen staan dus aan de lange zijde, ongeveer 6 meter uit de hoek.