Welke bodembedekking is nou het goedkoopst? En gezondst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Welke bodembedekking is nou het goedkoopst? En gezondst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 17:34

Ik had een vraagje Lachen

Ik vroeg mij af wat nou de goedkoopste bodem bedekking was voor in de stal.

En welke is nou het gezondst?

daaf4ever

Re: Welke bodembedekking is nou het goedkoopst? En gezondst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 20:58

Weet niemand dit??

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:15

Wij gebruiken vlas en ik ben er zeer tevreden over, we hebben niet zo'n grote mestplaats dus stro kan dan niet want dan is ie heel gauw vol. Dus dat scheelt weer met leeghalen (is dus goedkoper voor ons). Het blijft mooi droog op de bovenlaag waardoor ze ook niet zo gauw vies worden weer een pluspunt omdat we tinkers hebben met wit Haha!
Als je maar wel dagelijks de poep eruit haalt en weekelijks de piesvlek eronderweg en dan gewoon en nieuwe zak erover. Na een maand of 3 tenzij je een net paard hebt die het niet heel vies maakt dan kun je het langer laten liggen (dit doe ik ook want die van mij houd het redelijk schoon).
Kosten ervan per zak, als je het los koopt bij welkoop ofzo betaal je tegen de 5 euro voor een zak, bestel je meer zakken bij een leverancier dan betaal je goedkoper, hoe meer hoe goedkoper het wordt.

Veel mensen gebruiken dit ook voor paarden die veel hoesten op stal omdat het niet stuift, moet wel zeggen als je voor het eerst 4 zakken erin gooit dat het wel wat stuift hoor maar na 5 minuten is dit weg en heb je er geen last meer van.

Weet niet of dit het goedkoopst en gezondst is maar ik moet zeggen ik vind het ideaal en ben er zeer tevreden over.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:43

Het goedkoopste op lange termijn zijn stalmatten. Ze staan daarop altijd droog, en de mest is gemakkelijk te verwijderen. Daarop kun je een laagje stro leggen zodat er altijd iets te knabbelen is.

Edit: nog goedkoper is natuurlijk altijd buiten zetten, scheelt in de stalkosten, en je maakt je paard er ook nog eens blij mee. Bovendien hebben ze altijd frisse lucht, staan nooit in hun eigen uitwerpselen en kunnen altijd bewegen. En je hebt helemaal geen stalbedekking nodig.. Lachen
Laatst bijgewerkt door Angela op 05-10-06 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:44

--> VSW

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:20

Moderatoropmerking:
Dat is niet de vraag
Graag ontopic niet reageren en niet met spam.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:09

Stro is het goedkoopst maar nadeel is dat het slecht vocht opneemt. Maar paard kan wel de hele tijd eten.Houtkrullen gaat ook nog wel is iets duurder maar neemt goed vocht op. Ik denk dat baal stro 2 euro kost en een baal krullen kost 5.50 euro. Hoeveel je nodig hebt hangt af van het paard

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:37

stro, maar voor alerische paarden enzo papier of zaagsel