verhuizen naar nieuwe stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liseke

verhuizen naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 19:38

mijn pony staat nu op een wei van 3 ha, maar binnenkort moet ik haar verhuizen naar een stal met een heel erg klein (en dan bedoel ik echt heel klein) weitje eraan. ik ben bang dat het echt niet goed gaat komen, doordat ze veel te veel energie heeft. Heeft er iemand tips om dit wat op te vangen?

Rijlaarsdam

Re: verhuizen naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:41

is er geen mogelijkheid om hem/haar overdag in een paddock te zetten? ik weet niet hoe oud je pony is, maar de meeste paarden staan toch alleen maar met hun bek aan de grond en stievelen wat rond.
rij je er ook op? zoja dan heeft tie daar toch ook al beweging aan.
gr

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 19:45

nee overdag gaan ze in de kleine weitjes en s'nachts moeten ze op stal.
ze is 4 jaar en ik ben bezig met haar zadelmak te maken. ik longeer haar nu om de dag. en ik was van plan om haar om haar vrije dagen gewoon wat te laten rondlopen in de piste.
nu staat er nog een 2-jarige bij en als zij het in haar bol krijgt, dan beginnen ze als een zot over de wei te crossen en dat kan nu niet meer.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:21

nee, bij jongen paarden is dat idd anders die willen nog wel eens ff lekker gek gaan doen.
hoe klein is klein bij jouw? kunnen ze er echt niet in rennen?
is er geen optie om van 2 stukjes 1 te maken?

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 09:13

het is echt klein. 16 m² schat ik. en grazen kunnen ze dan ook niet, want ze staan er elke dag op dus het is allemaal zand. het is er al jaren zo dus ik denk niet dat de eigenaar blij zal zijn als ik daar alles ga veranderen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:16

16m2 is wel heel erg klein, anderzijds ze komt er wel uit...is er geen andere stallings mogelijkheid?

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 10:29

nee, jammer genoeg niet. ik moet met spoed van mijn huidige wei af en deze stal heeft nog plaats. ik ben al op zoek nr een nieuwe wei. maar ik denk dat ik ga vragen of ze niet elke dag een paar uur in de bak mag. dan kan ze toch wat lopen.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:03

Ja dat is wel een idee toch, lekker in de bak kan ze iig haar ei kwijt. zelfs mijn merrie van 13 moet weleens de beentjes strekken dus kan je nagaan met een jong paard.

janice22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:53

ja mijn idee
daan is in de winter niet te rijden als je der zo opstapt koud uit stal ( nu hebben we ook wel een vreemd paard) Lachen

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:17

los gooieeen of zoo hebben jullie daar neit ene lsogooi geode ofzoo?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:50

16 m² lijkt me wel erg klein, dat is een flinke box.
Kan je haar niet losgooien in de rijbak?
Ik heb hetzelfde met mijn paard, die gooi ik elke dag een paar uurtjes los in de rijbak. Maar ja, dan moet je wel geluk hebben dat niemand anders erin wil ( wij hebben gelukkig meerdere bakken ).

stuiterteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:50

Mijn paard staat alleen in de zomer overdag buiten. Wanneer het kouder word en hij dus ook overdag binnen moet staan is de stal te klein! Dan gaat hij de hele tijd rondjes lopen in zijn stal. Dat houd op een gegeven moment op en staat hij weer normaal in zijn box.

Misschien kan je hem ook een speelbal geven zodat hij daar wat energie in kwijt kan. Of met hem gaan wandelen.

_Lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:04

misschien kijken of je niet een weitje dicht in de buurt kunt kopen toevallig,,,en anders even lekker in de bak loslaten ofzo,,succes