vanmiddag was het wat minder erg, kon ze eruit halen zonder achtervolging enzo. mijn fjord is alleen ontzettend giftig naar alle andere paarden, ze beschermt de kleine ook veel te erg. dat zorgt ook weer voor gevaarlijke situaties voor mij, want ze plet me gerust om naar de kleine heen te moeten. vanmiddag in het stroomdraad geduwd door dr, iemand anders werd ook zowt geplet aan de andere kant, ze is heel erg bezig. je ziet r alleen nog maar met de oren in de nek, ook gewoon als ik haar pak enzo. en als ik r aan t touw vastzet krijgt ze paniekaanvallen. begrijp niks van haar... ze lijkt wel bang ofzo. misschien is het ook wel door de naderende onweer, tgaat nu tekeer buiten. ik hoop wel dat het minder word, straks word ik nog bang van der. rijden doen we ook al niet meer, want dan legt ze de oren in de nek en probeert ze me eraf te krijgen.
heb nu een boek over grondwerk met paarden gekocht en ga die maar es doorlezen, hopelijk kan ik dan een beetje met haar aan het werk op een manier die haar wel aanstaat.
maar in de wei dus, als ik de fjord eruit haal word de kleine behoorlijk lastig gevallen, dus dat is nog niet helemaal goed. maar fjord komt wel voor zichzelf op gelukkig, alleen op hun gemak voelen ze zich nog niet. maar misschien komt dat nog... hopelijk. hoop dat ik er straks ook maar een van de wei kan halen zonder dat de ander in elkaar getrapt word op de wei.
maar goed, we wachten af...