Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kvika schreef:bel een dieren arts, dan weet je gelijk wat het kost en hoe lang je er niet op kunt rijden.
zelf denk ik als de wond snel dicht groeid een week of 4a 6?
maar het ene paard heeft er meer last van dan de andere.
succes
vandaar eigenlijk dat ik het hier vraag. Myra1 schreef:Dan bel je een andere dierenarts...
Myra1 schreef:Maar dan had je ook direct naar de kosten kunnen vragen, wat gewoon per veearts wel eens aardig wil verschillen...
ikke20 schreef:bij mij heeft het 250,- gekot was voor een fries is liggend gedaan op de kliniek en 3 dagen gebleven. hij heeft daarna ruim 3 maanden op de wei gestaan hij was er echt heel ziek van. de wond is 3 weken ontstoken geweest. en hij werd daardoor erg mager en ziek .
Ibbel schreef:Kan thuis, je kan er ook binnen een paar weken weer op stappen - eea geheel afhankelijk van hoe oud het paard is (meeste DA's willen volwassen paarden niet thuis doen), en hoe vlot de operatie gaat. Als je pech hebt kan je er ook een paar maanden zoet mee zijn. Houd er wel rekening mee dat je nog geen ruin hebt als je een net gecastreerde hengst hebt! Dat kan óók nog wel een paar jaar duren, ook weer afhankelijk van hoe oud het paard is. Aangezien je vraagt hoe snel je weer kunt rijden ga ik ervan uit dat je het dan over een minimaal 4 jarige hebt. Die kunnen makkelijk nog 2 jaar geestelijk hengst blijven...
Uit praktisch oogpunt, als je toch nog geen paard hebt gekocht, zou ik het lekker bij een ruin houden.
SprinT: als een paard vrij in de wei beweegt, beweegt de huid net zo hard als wanneer je er op zit. Of er aders springen of niet heeft dus niks met rijden te maken. Bovendien zijn er geen aders die moeten vastgroeien dan wel kunnen springen na een castratie.
amazingstar schreef:ikke20 schreef:bij mij heeft het 250,- gekot was voor een fries is liggend gedaan op de kliniek en 3 dagen gebleven. hij heeft daarna ruim 3 maanden op de wei gestaan hij was er echt heel ziek van. de wond is 3 weken ontstoken geweest. en hij werd daardoor erg mager en ziek .
kan het ook thuis?