weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deborahke

weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:37

hey,

ik zit met een vervelend probleem, ik heb mijn paard zonet drie weken geleden van de weide afgenomen ( ze liep toen 24/24 op de wei).
en nu heb ik haar dus meerendeels van de dag terug op stal gezet, wel krijgt ze een paar uurtjes per dag weidegang.
doordat ik verhuist ben naar een andere stal heb ik dit niet zelf te kiezen, daar worden de paarden overdag buitengezet en terug binnen gezet.

nu heeft ze een paar maanden geleden op stal gestaan, en had ze last van drukplekken op haar benen.
en nu heeft ze dit inmiddels terug op haar achterbeen, ze heeft er in principe geen last van maar wil het toch liever weghebben en weglaten bij haar...

door wat komt dit voornamelijk ?

( wel moet ik toegeven dat ze door de vorige manege weinig bodembedekking kreeg nu ligt ze inmiddels al 1 dag op een dikke laag vlaslemen

ik hoop dat jullie me al een eind verder kunnen helpen...

deborahke

Re: weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 10:39

niemand ?

spanceRonald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:28

de bodem bedeking moet dik zijn en matten eronder en zoveel mogelijk buiten

spanceRonald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:13

ik weet het eigenlijk niet. Misschien komt het omdat ze toch ook maar heel weinig kan bewegen???

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:16

bedoel je gezollen benen?
wat vervelend zeg dat je paard nier gewoon de hele dagen en nachten buiten kan staan, kan je niet een andere plek voor m vinden?
dit zullen wel 'gewoon' stalbenen zijn denk ik..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:45

meer bewegen dan. als het idd stalbenen zijn. en evt anders laten bekappen. de straal niet weg laten snijden. daardoor wordt het bloed beter weer terug naar boven gepompt... natuurlijk bekappen dus..