Ik sta bij mensen op stal waar ik altijd de paarden voor heb (aan)gereden. Toen ik mijn paard kocht hebben we een prijs van €125 afgesproken. Dat is natuurlijk niet abnormaal duur, maar ik reed dan ook hun paarden (de laatste jaren meestal 1 naast mijn eigen paard) erbij. De opzet was geen pensionstalling, maar we deden beide dus wat zeg maar. Nu heb ik een dochtertje en kan ik alleen mijn eigen paard rijden (en dat al niet al te vaak). Ik ga mijn eigen paard dichterbij mijn huis zetten (staat nu op 20 km) dus ik ga daar weg en omdat ze mij niet al te vaak meer zien en wel mijn paard moeten verzorgen, zagen zij het ook niet echt meer zitten. Nou ja, in goed overleg dus, maar ze gaven als reden ook aan dat ik alleen maar het voer betaalde en dat zij verder alles gratis deden. Ze verzorgen mijn paard ook echt helemaal super hoor, dus daar verder geen klagen over.
Maar ik zie in mijn omgeving toch dat er meer stalling is voor rond de €125,-, dus dat zal dan toch meer zijn dan alleen de voerkosten? Ik heb echt geen idee meer hoeveel voer tegenwoordig kost!
Mijn merrie krijgt (ik schat het, ik weet het niet eens zeker
) zo'n drie schep brokken en twee scheppen muesli per dag, nog een schep zemelen erbij en verder volop hooi.Ik was even benieuwd, betaal je voor €125,- nou echt alleen het voer?