Wie zit er aan zijn staart te vreten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

likkie

Wie zit er aan zijn staart te vreten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:54

Mijn paard staat 24 uur per dag op het land. Er lopen eenden, zwanen shetjes en vele andere paarden.
Maar wie vreet mijn paard zijn staart op?
Moet ik deze ook insmeren met hersthoornolie?

Jol1

Re: Wie zit er aan zijn staart te vreten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:29

Één van de andere paarden of shetjes zal de dader zijn. Snel insmeren, behalve die olie kun je er ook cribox op smeren. Wel een beetje vies, maar ja. Wel snel actie ondernemen, binnen een dag kan de staart al verdwenen zijn en het duurt jaren voor hij weer op lengte is. (ik praat uit ervaring)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:55

idd. Goed insmeren Knipoog

Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:50

Je zou er ook heel even iets op kunnen smeren als tandpasta of knoflook, zodat je hierdoor misschien de dader kan opsporen. Mocht dan een anti-knabbel middel niet werken, dan zou je misschien de dader apart kunnen zetten of een muilkorfje opdoen ofzo.....

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:07

cribox helpt heel erg goed

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:00

Heel snel insmeren met smerig goedje. Mijn veulen is een ster in staarten opvreten. In 1 dag tijd had ze de halve staart van mijn merrie opgevreten en nu deed ze het ook bij haar pleegoma, die nu dus ook een halve staart mist. Ik ben inmiddels ook al van middel veranderd, want ze was al gewend aan dat andere goedje. Ik spuit nu 2x daags anti-bijt op de staart en nu is ze weer gestopt.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:15

ik heb dat oook!!! Alleen staat er maar 1 oud besje (klein ponietje van 33 ofzo?) bij mn hafje dus het is niet zo moeilijk om te raden wie de dader is hihi Tong uitsteken
De maantop is bij mijn pony echter is ook bijna helemaal kaal gevreten..dat vind ik nog veel erger! Dat ziet er echt niet uit..
Heb er meteen van die (suuuper smerige) anti-bijt spray opgespoten maar ik heb t idee dat de neus van dat ouwetje te slecht werkt om te ruiken hoe erg het stinkt!! GRrr
Ben wel benieuwd wie van al die beesten de staart van jouw paardje opvreet Knipoog