Ik ben ook tevreden over groene leem, ik heb het op open wonden gesmeerd wat mooi is genezen. Laatst heb ik het ook op mok gesmeerd de eerste paar dagen, dan droogt de mok goed op.
Bij de mok heb ik het er niet afgewassen omdat het er na een dag vanzelf wel afviel.
Bij wonden kan je het er wel makkelijk afwassen (eventueel een enkele keer met betadineschampoo)
Ik heb de groene leem gewoon als fijne poeder bij de DA drogist besteld maar de natuurwinkel verkoopt het ook.
Ik doe er ook een scheutje johannesolie doorheen:
Johannesolie is een zuiver natuurlijk middel dat het herstellend vermogen van de huid ondersteunt, met name als er sprake is van een uitgedroogde, ruwe of schrale huid. Johannesolie is gemaakt van de vers geplukte bloemen en bloemknoppen van sint-janskruid en olie geperst uit ecologisch gekweekte zonnebloemen.
Gebruik
Bij uitwendig gebruik de te verzorgen huid meerdere malen per dag zachtjes inwrijven met enkele druppels Johannesolie. Johannesolie is een zuiver natuurlijk middel dat langdurig kan worden gebruikt. Voor massage, bij lichte brandwonden, voor babybilletjes, bij ruwe, grove huid en eczeem, bij oorpijn in het oor druppelen, versoepelt littekenweefsel, bij bedplassen 's avonds op binnenkant dijen aanbrengen, voor snijwonden, bij vorst, bij ischias en zenuwpijn, bij blauwe plekken en als badolie.