Kan hij dag en nacht buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Kan hij dag en nacht buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:53

Haai,

Ik heb een (misschien domme) vraag.
Ik heb een nrps jaarling hengstje die vorige winter in een buitenstal heeft gestaan.
Nu wil ik graag verhuizen met hem maar dat landje heeft (nog) geen schuilstal. voor de rest staat hij nu ook gewoon dag en nacht buiten maar nu is het nog niet echr koud of rotweer.
maar de vraag is dus zou hij het daar gewoon redden in dat landje van de winter? hij staat wel met meerdere dus kunnen elkaar een beetje beschut zetten maar toch.

Alvast bedankt
liefs Yvotje14

DunjaR

Re: Kan hij dag en nacht buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:55

tuurlijk ze zijn niet van suiker!!
je vind het zelf zielig omdat je in je warme bedje ligt
maar je paard kweekt zelf een goeie wintervacht dus en ze kunnen lekker bij elkaar
staan.
ik zou persoonlijk ook een schuilstal willen hoor maar als het ff niet kan dan kan dat echt geen
kwaad en op termijn zet je er toch 1 neer ?

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:59

Je paard kan prima dag en nacht buiten, maar zou toch zeker wel zo snel mogelijk een schuilstalletje neer zetten.

Beter het zekere voor het onzekere en mocht je bijwillen voeren heb je ook gelijk een plek waar het voer schoon en droog ligt.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:28

Als je pony al de hele zomer dag en nacht buiten staat en je dat ook zo laat, dan zal hij voldoende vacht gaan aanmaken om ook de hele winter buiten door te kunnen brengen. Iets van beschutting bv in de vorm van bomen is altijd fijn en zorg dat hij altijd voldoende te eten heeft in de vorm van ruwvoer, dit houdt het kacheltje brandend.

babychicah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:00

Ze kunnen prima dag en nacht buiten! Zelf heb ik dat ook, behalve als het nood weer is. Maar ze kunnen er prima tegen hoor, in het wild leven ze ook alleen maar buiten! Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:01

ja kan prima!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:39

Ow nou mooi,
En als het erg slecht weer word kan ik altijd nog een regendeken opdoen dat scheelt ook wel.
En ja het schuurtje komt wel hoor.
Nou bedankt allemaal Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:28

Het kan prima hoor!

Als er een hele koude, natte, waaierige dag/nacht komt, kun je voor die tijd altijd nog even een regendeken opleggen. Maar als je paard uit de wind kan staan, is dat zelfs niet nodig. Je kunt al gemakkelijk een paar schuttingdelen plaatsen waar je paard achter kan staan. Als je 2 panelen in een hoek zet, is er altijd voldoende schuilmogelijkheid voor de wind.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:30

Kan heel goed hoor dag en nacht buiten laten

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 08:07

ik heb toch maar besloten om hem ergens anders heen te brengen waar wel gewone boxen zijn, dat vind ik zelf toch ff prettiger. toch bedankt voor alle reacties ik ben weer heel wat wijzer geworden Knipoog