Hoe manen vlechten met elastieken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Hoe manen vlechten met elastieken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:07

Ik wil in december gaan starten, maar hoe vlecht je nou de manen van je paard met elastiekjes? De manen zijn nu ong. 6 cm.

Ik heb veel topics gelezen over hoe te doen met naald en draad, maar ik wil het eerst met elastiekjes doen, ik ben bang dat ze eruit vallen als ik het met naald en draad doe.

Alvast bedankt!

Nibbit

Re: Hoe manen vlechten met elastieken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:10

Ik vlecht altijd eerst de manen helemaal in, en daarna sla ik ze dubbel, elestiekje er goed strak omheen en klaar! Als je het een paar keer gedaan hebt gaat het steeds sneller

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:23

Ja zo doe ik het ook.Vlechten,stiekje om de onderkant,dubbelslaan en daar hetzelfde stiekje weer een paarkeer omheen.
Wil je een knotje,doe je het vlechtje nog een keer dubbel en daar een 2e stiekje omheen.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:28

Dus moet als ik knotjes maak, eerst een vlechtje maken, dan dubbenslaan en dan weer dubbel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:32

Eerst een vlechtje, met aan het einde een stiekje

En als de manen erg kort zijn heb je genoeg aan 1 x dubbel slaan en daar een stiekje om te doen.

Maar zijn de manen langer, 2x dubbelvouwen en een stiekje erom heem doen

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:53

Oke super! En moet de voorpluk worden ingevlochten?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:00

Dat mag maar is niet verplicht. Je moet gewoon even kijken wat het mooist staat.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:48

Het ligt een beetje aan de dikte van de manen maar ik pak een plukje anderhalf zo breed als zo'n 3-potig kammetje. Die vlecht ik strak tot onderaan toe, stiekje er in en ik ROL het vlechtje op tot een knotje en weer een stiekje er om, ik vind dat meestal mooier dan een opgevouwen 'langwerpig' knotje Knipoog

Ik doe de voorplukken ook, die vlecht ik echt in van bovenaf.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:30

ehm moeilijk uit te leggen zoals ik het doe, een vlechtje (heel strak vlechten!) en dan een elastiekje eromheen, dubbelslaan en met hetzelfde! elastiekje dat vastzetten. dan heb je een soort lusje, door dat lusje haal je een elastiekje. het elastiekje haal je door zichzelf heen en dan sla je het lusje dubbel en zet je hem met het elastiekje vast. ehm weet niet of je het snapt maar zo maak ik ze altijd en ze gaan nooit meer los als je er eenmaal een beetje handig in bent Tong uitsteken Lachen