Maandelijkse kosten, welke ookal weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Maandelijkse kosten, welke ookal weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 07:38

Hi! Haha!

Omdat we er nu over zitten te denken een Spaans paardje aan te schaffen wil m'n moeder nog eens alle maandelijkse en éénmalige kosten op een rijtje.
Wie kan ons helpen?

We hebben een stalling gevonden met wei, schuilstal, stal, bak, stro, hooi, bos.
We willen géén verzekering, we hebben daar alleen maar negatieve ervaringen mee gehad, wij hebben al maar nog geen prijzen:

Vaste lasten:

x Hoefsmid (1 x in de 8 weken? €45,-?)

x Zak brok, zak zemelen, zak muesli (hoeft niet het duurste, wat is die prijs, wij kochten het eerst nl. altijd groot in, merk en inhoud erbij zetten, graag)

x Dan de stalling dus is gewoon €175,- p.m.

x Wat opzij leggen voor de veearts (hoe veel p.m? Ongeveer?)

x Wormenkuren (€20,-? Een keer in de 6 weken?)

x Inentingen (€65) p.j.

x Wedstrijdgeld (€180,-) p.j. Startkaart; €50,- per ?, coupons; paar euro per keer

Éénmalig:

x Harchement; zadels, hoofdstellen, beenbescherming, dekjes, dekens, halsters, borstels, enz. (heel heb ik natuurlijk al zelf)

x Keuring (€200,-?)

x Aanschaf wedstrijd kleding, enz.

Wie kan ons verder helpen met het zoeken naar de MAANDELIJKSE kosten. En misschien nog een aanvulling bij eemalige en maandelijkse kosten.
Wie kan ons helpen rekenen? Wij weten al die prijzen niet. Bloos

Alvast héél erg bedankt. Haha!

Picassox

Re: Maandelijkse kosten, welke ookal weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 08:30

Niemand? Boos!

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:43

misschien als je wedstrijden wilt gaan rijden dat het ook handig is dat je op les gaat de prijs daarvan is verschillend. Het mooie zou dan ook zijn dat je een trailer hebt om hem te vervoeren naar wedstrijden Vork Meer weet ik op dit moment nog even niet maar als k nog wat weet meld ik het wel even Knipoog

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:49

nou nou ff geduld hoor. Het is zondag ochtend de dag dat iedereen uitslaapt het nog geen eens 10 uur geweest.

hoefsmid: afhankelijk of je laat beslaan en dan of jet rondom of alleen voor laat beslaan ect.
Ik betaal 55 alleen voor en 80 rondom in de 6 tot 8 weken

voer: brok (hippostar) 7,10 25 kilo 2 keer per maand
muelsi (hippostar) 8,40 15 kilo 2 keer per maand
luzerne (hartog) 8,50 (inhoud weet ik niet) 1 keer per 2
maanden
pavo nature's best prijs weet ik niet 20 kilo ze krijgt een
halve kilo per dag.

ik leg niet echt opzij voor de da

wormen kuren gaat volgens schema op stal en dat is weer afhankelijk van de werkingsduur van het middel. We gebruiken regelmatig een andere en over de prijs kan ik weinig zeggen, omdat die per mekr verschild en daarbij worden ze groot in gekocht dus ook goedkoper.

wedstrijden moet ik nog mee beginnen dus geen idee

lessen 15 euro per uur

tja en verder je kan het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je het zelf wil

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:54

Ik zou je harnachement niet bij eenmalige kosten zetten, want dat dien je toch wel vaker dan éénmalig te kopen. Borstels, dekjes en bijvoorbeeld je hoofdstel slijt en dat dien je dus ook te vervangen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:55

Een echte vereiste voor hoefsmid is 1x per maand indien je je paard niet laat beslagen.
Wedstrijd zou ik nog mee wachten dus dat is voorlopig al geld uitgespaard.
DA zou ik 1000€ opzij leggen,ik weet niet wat de rest ervan vind?
Ontworming voor 4x jaar is genoeg
Enting is 2x jaar influenza en 1x jaar tetanus

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:01

wil je een klinische keuring?
of ook foto's?

klinisch is geloof ik rond de honderd (weet ik niet zeker)
met foto's zit je al snel op de 500

het is wel prettig als je minstens 1000 euro apart hebt staan voor DA

een zak brok zit bij mij rond de 7 euro
voor 10 kilo zemelen en een zak muesli (havens) betaald ik afgelopen week samen 13 euro.

met zadel en dekens moet je veel geluk hebben dat het past. anders ben je hier ook nog erg veel geld mee kwijt Ja

idd slim om ook de lessen mee te tellen. ik betaal daar 18 euro per week (=1uur) voor

prijs hoefsmeden verschilt erg. ik betaal 45 euro voor bekappen + ijzers voor.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:12

R_ChiChi schreef:
Niemand? Boos!

Je bent wel een geduldig typje.

Ik zou idd minimaal 1000 euro voor de dierenarts apart zetten. Daarnaast moet je zorgen dat je genoeg rek hebt in je vast kosten het kan altijd zo zijn dat je paard opeens op aangepast beslag moet ipv bekappen en dan kom je zomaar op 100 euro per 6 weken. Of dat je een duur voedingssupplement moet gaan voeren.

Zorg dat je goed advies hebt van iemand met verstand van zaken als je een paard uit Spanje haalt. Het schroot komt deze kant uit en de goede houden ze zelf als ze de kans hebben.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:40

Ik betaal 120 euro voor de stalling van Umi.
Meestal zitten we dan rond de 200 euro (in de zomer meestal tussen de 150 en de 160) dat is dan de stalling & het hooi en stro dat we gebruikt hebben, en de brokken erbij.

Hoefsmid is 20 euro (alleen bekappen, ijzers heb je hier niet echt nodig).
Lessen zijn voor mij gratis Haha!
Denk dat het wel handig is om 1x per week of 2x in de 2 weken lessen te volgen.

Citaat:
met zadel en dekens moet je veel geluk hebben dat het past. anders ben je hier ook nog erg veel geld mee kwijt

Hoezo? je kunt toch gewoon de ruglente enz. opmeten? dan heb je gelijk een deken die goed zit (en e.v.t dekens in de winkel opmeten, sommige vallen wat klein uit) en voor een zadel gewoon de zadelmaker laten komen, heb je altijd een zadel dat goed op je paard past en wat goed zit.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:43

Winterdeken 120 euro?
staldeken ook rond de 100 euro.
Hoefsmid gewoon om de 8/10 weken laten komen (als ie niet op ijzers komt te staan) wij kijken altijd wanneer het nodig is en dan bellen we pas.

-Worme kuur om de 6 weken, die van ons zijn volgens mij 12 euro per stuk.
- in enten is hier ongeveer 35 euro per paard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:47

Citaat:
Hoezo? je kunt toch gewoon de ruglente enz. opmeten? dan heb je gelijk een deken die goed zit (en e.v.t dekens in de winkel opmeten, sommige vallen wat klein uit) en voor een zadel gewoon de zadelmaker laten komen, heb je altijd een zadel dat goed op je paard past en wat goed zit.

Citaat:
x Harchement; zadels, hoofdstellen, beenbescherming, dekjes, dekens, halsters, borstels, enz. (heel heb ik natuurlijk al zelf)

als ze zadel en dekens al heeft moet je geluk hebben dat het op je nieuwe paard past.
je kunt moeilijk zeggen: sorry dat paard wil ik niet, die past m'n deken niet Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:54

oke zo Knipoog ik snapte het al niet echt.

Ben het met Katja eens dat de pony eerst goed gekeurd moet worden. Maar meestal is het toch alleen zo bij de echte spaanse rassen (andalusiers enz?) vind deze pony meer iets weg hebben van een nrps.
Ben benieuwd, dan maar hopen dat ie goed gekeurd wordt Vork
Laat je hem alleen klinisch keuren?