WIE HEEFT DE TIP om wit weer wit te krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hophop

WIE HEEFT DE TIP om wit weer wit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:16

Ik heb een paint. bruin met wit. hij is altijd vies met gele vlekken zo erg zelfs dat ik het er niet meer af krijg. ik heb al vanalles geprobeerd: wassen met paardenshampoo, wassen met zilvershampoo, zo'n speciale fles tegen gele vlekken, biotex. ik word er helemaal gek van Boos! niks helpt.
ook zo'n speciaal borstelblok helpt maar half. vooral de gele plekken op zijn knie en kogel krijg ik niet weg. wie heeft voor mij eindelijk de tip wat echt werkt?

Sisco4life

Re: WIE HEEFT DE TIP om wit weer wit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:20

eehm.. groene zeep is wonderspul !

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:21

groene zeep werkt heel goed.

Heb van horen zeggen dat betadinescrub ook goed werkt (maar heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd).

shampoo voor witte haren ipv zilvershampoo (mensenvariant)?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:22

volgens mij heb ik ooit gehoord dat anti-roos shampoo heel goed moet werken.
Nog nooit uitgeprobeerd!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:24

Als het goed is moet ook beau beau honden shampoo werken... en ik doe het altijd met driehoek zeep werkt ook goed!!!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:32

Als ik mijn paard weer super wit wil hebben gebruik ik betadine shampoo, werkt perfect!

birthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:34

bij mij wekrt nog steeds zilvershampoo voor oude mensjes het beste.. even in laten werken (niet te lang dan wordt het paars) en dan heeeeel goed uitspoelen!!! en het wit is witter dan wit!!
succes! gtzz birthe

birthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:35

woeps zag nu pas dat je zilvershampoo al had gebruikt.. betadine helpt idd ook wel

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:36

klinkt heel apart, maar smeer het eens in met houtskool.
Dat absorbeert de vlekken als het ware en als het houtskool droog is (of blijft) borstel je het er zo af!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:21

ik heb een sabino bonte en die heeft ook last van gele knieen.
groene driehoek zeep help niet, zilvershampo niet enz.
(de rest word wel wit met groene zeep alleen zn knieen dus niet)
nou kwam mn zusje aan met rood spul (geloof van sectolin)
moet je erop spuiten en na een tijdje verdwijnen de vlekken.
dat is tot nu toe het enigste wat heeft geholpen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:44

Groene zeep hielp bij mijn "geelkont" al redelijk. Dat witsel spul in die groene fles (ben de naam kwijt), helpt vooral als ik 't eerst inspuit en daarna met een vochtige spons helemaal nawrijf. Niet meteen, maar als het droogt is 't aardig wit. Nu had de stalhoudster goudzeep staan, waar ze blijkbaar ook varkens mee wassen (?). Echt geweldig spul!! Haar staart wordt er witter dan ooit van, sommige hardnekkige vlekken willen niet helemaal eruit, maar als je een dag of drie volhoudt zal het wel lukken denk ik. Gelukkig hoef ik met mijn paard nergens naar toe verder, dus het maakt niet uit als ze een paar vlekken meer heeft in een andere kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:25

Poeh.. Welke ik tot nu toe ken/gehoord heb: Biotex, Groene Zeep, Betadine, Zilvershampoo (goed inmasseren en laten intrekken, ik vond het destijds voor de witte benen van mijn toenmalige bijrijdpaardje een wóndermiddel), Equilux (Merk Equistar, het bekende glasmiddel, is een groene fles), Green Spot Remover van Cowboy Magic (geen ervaring, maar het merk zelf schijnt echt super producten te hebben), raar maar waar: Houtskool, flink boenen met babydoekjes en een poetsblokje bij de hand is wat doe bij een spierwitte KWPN die ik af en toe verzorg. Begin eerst flink het poetsblokje (puinsteen) heen en weer te halen, dat duurt altijd wel ff, en als 'finishing touch' (baby)doekje erover. (In mijn geval Groomingdoekjes van Oster).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:35

Een fijn zaagje met dunne tanden.. Dat heeft een beetje hetzelfde effect als een horzelblok alleen net wat beter....
Hielp bij "mijn" schimmeltje heel goed...

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:09

eehm..
ik heb ook een bonte, met heel veel wit..
ik gebruik altijd zilvershampoo voor in de staart, dat werkt in ieder geval goed.
maar op haar lichaam... dat doe ik elke keer anders.... het ene moment witte paarde shampoo (weet ff niet meer hoe je het noemt.. dus noem eht maar zo:P), betadine ook geprobeert, werkt ook Haha!
maar nog nooit echt iets anders.. als je met je nagels of een (schone) rosborstel gaat shampoo'en dan gaat het er altijd wel af! Tong uitsteken
(K)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:12

ik gebruik voor mijn hafje zo'n spray, zo'n oranje fles (ben even de naam kwijt) Eq nog wat geloof ik? ik heb het bij de boerenbond gekocht (welkoop) werkt bij mijn haf redelijk goed!