ontsmetten van de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jece

ontsmetten van de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:03

Beste,

Ik denk dat het goed is om jaarlijks de stallen van de paarden te ontsmetten en volledig uit te kuisen met water en ontsmetttingsmiddel.
Heeft er iemand dit al gedaan? Welk product koop je daarvoor het best en hoe moet ik dat aanpakken?

moniquebosch

Re: ontsmetten van de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:06

ik heb t zo een kleine 2 weken geleden gedaan met dettol ruikt lekker en ontsmet erg goed.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:37

Wij ontsmetten de stallen 1 keer per jaar, we spuiten eerst alle stallen schoon met de hoge drukspuit, en vervolgens ontsmetten we alles met Halamid-D daarna laten intrekken en na 3 uurtjes na spoelen met water.
Ik vind het echt een must om 1 keer per jaar de stallen te ontsmetten!

oukje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:01

wij doen het ook 1x per jaar met halamid. IS het weer lekker fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:29

Eens in de zoveel tijd haal ik samen met de boer de hele stal leeg en gaat hij overal met z'n hogedrukspuit langs. Zelf maak ik altijd de voerbakken en vloer (na uitmesten) schoon met Stalspray van Silverlinde. Niet chemisch en gevaarlijk voor je paard, lekker natuurlijk; en fris. En dat zijn de stallen zo ook hier Knipoog !

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:14

hi,

In de winter als de paarden vaak lang op stal staan ontsmetten we met Dettol even in een soort plantenspuit aanlengen met water en dan vernevelen op de vloer laten intrekken en het ruikt weer heerlijk fris en alle viezen bac. zijn volgens mij dood

Wel de paarden niet meteen weer op stalzetten wat het ruikt voor hun heel sterk..

Groetjes Ilona

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:16

Ik heb laatst de stal schoongemaakt met Dettol; sopje van gemaakt en schrobben maar Haha!

Voer- en waterbak probeer ik met zo min mogelijk chemische dingen te doen, meestal lukt het met water en een schuursponsje ook prima. Doe ik overigens iedere week, de waterbak twee keer per week. Ik hou ook van een schoon bord, dus ik gun mijn paardje ook geen aangekoekte, zure resten Vork Haha!