Je paard wassen, hoe te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floortje82

Je paard wassen, hoe te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:42

Hoi Hoi,

Hoe hoor je je paard/pony te wassen? En bij voorkeur met welke shampoo?

Groetjes!

miesjan

Re: Je paard wassen, hoe te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:49

Hoi, Ik pak altijd een emmer met water in dat water doe ik paardenshampoo (te krijgen bij de paardenwinkel), met een spons sop ik goed in het water en sop ik hem met ronde bewegingen flink in, ook de manen sop ik zo lekker, de staart hang ik in de emmer om nat te maken daarna doe ik shampoo op mijn handen en maak de staart goed schoon. Nadat hij zo lekker ingesopt is zet ik de sproeier aan, ik laat hem altijd eerst even een beetje drinken aan de sproeier om te laten weten dat dit gaat komen en dan sproei ik al het sop van hem af. Droogmaken met zo een mes en voila schoon paard! let op als het buiten wat koud is dat je wel een dun dekentje opdoet.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:55

oke, doe je het hoofd ook nog op een speciale manier?

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:05

Ik spuit hem eerst nat [Met wat kouder weer lauw water] en dan sop ik hem in met zwitsal.
Daarna goed uitspoelen, vooral de staart!
Meestal begin ik aan de ene kant met de hals/manen, daarna buik/rug daarna kont en daarna de staart,
en dan de andere kant Haha!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:12

Ik doe het altijd met de waterslang.. (alleen met warm weer
overgens) En dan begin ik bij de benen en ga ik langzaam
omhoog met de waterslang. En ik was altijd met teerschampoo,
Licht aan de vacht van je pony enz. welke schampo het beste
is. Maar als ik jou was zou ik het wel met échte paarden
schampo doen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:46

in de zomer met een waterslang en in de winter met een emmer warm water en een spons.
Gewoon lekker natspuiten,inzepen met de goedkoopste shampoo die je kunt vinden en net zolang uitspoelen tot het restwater helder is.
is dit niet het geval,dan zitten er nog zeepresten op het paard en kunnen ze ervan gaan schuren.
het hoofd zou ik persoonlijk met een spons zopnder zeep wat afnemen,omdat niet elk paard het fijn vind om afgespoten te worden bij de ogen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:51

Ik gooi de sproeier erop, flinke plens shampoo erover en lekker schrobben. Dan goed afsproeien. Shampoomerk maakt niet uit.
Hoofd doe ik met een natte spons.

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:57

Ik gebruik paardenshampoo welke ook tegen vliegen werkt, voor zijn hoofd wrijf ik met een vochtige spons (niet te nat) zijn oren, ogen etc. schoon vergeet vooral de neus niet, als ik de binnenkant van de neusvleugels doe vindt hij super lekker!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:45

Was je paard wel altijd met warm water, dit is veel beter voor het paardenlichaam en je wilt natuurlijk ook dat je paard wassen fijn gaat vinden. Hier worden de hoofden ook gewoon met de slang natgespoten en ingezeept en ze vinden het allemaal prima, genieten zelf van hun wasbeurt!
Gebruik voor het inzepen van het lichaam een rubberen rosborstel, zo krijg je al het vuil goed uit de vacht en masseer je gelijk de huid.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 07:57

paardenshampoo is leuk maar je kunt net zo goed gewoon een milde shampoo voor mensen nemen !

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:03

Met water en shampoo,, ( bij voorkeur paardenshampoo)
Ik zou je paard alleen niet al te vaak wassen, dat is niet goed voor de natuurlijke vetten die een paard bij zich heeft.