Minimale maat voor een stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jokeomar

Minimale maat voor een stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 07:08

Wie kan mij vertellen wat de minimale maten zijn voor een stal voor een D pony?
Ik stel de vraag omdat de pony van mijn dochter niet meer bereden kan worden en dus thuis in de tuin komt staan. Ze heeft dan een uitloop van ongeveer 20 vierkante meter, dus staat niet de hele dag op stal. Maar om nou een stal van 4 bij 3 meter te gaan bouwen in de tuin, is eigenlijk te groot.
Graag advies.

Wiesje

Re: Minimale maat voor een stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:16

De stokmaat van de pony x2 moet geloof ik de afmetingen van de stal in het vierkant zijn. Dus wanneer mijn paard 167 is, dan moet de stal (167x2=334) 334 x 334 zijn.

Dacht dat dat de officiele maten waren. Bij ons zijn de boxen daarentegen wat smaller maar weer wel breder.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:18

Het is volgens mij 2x de schofthhogte in het kwadraat.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:19

Dat komt qua oppervlakte op hetzelfde neer Knipoog
En dat dacht ik ook idd Ja Voor een D-pony zou ik gewoon 3x3 aanhouden ...

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 08:10

Met die berekeningen kom ik inderdaad op een stal van 3 bij 3 meter uit. Moet kunnen. Voor de shetjes(die helaas dus weg moeten) staat er nu een van 2,5 bij 2.5. Wordt dus wel een nieuwe bouwen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:17

jokeomar schreef:
Wie kan mij vertellen wat de minimale maten zijn voor een stal voor een D pony?
Ik stel de vraag omdat de pony van mijn dochter niet meer bereden kan worden en dus thuis in de tuin komt staan. Ze heeft dan een uitloop van ongeveer 20 vierkante meter, dus staat niet de hele dag op stal. Maar om nou een stal van 4 bij 3 meter te gaan bouwen in de tuin, is eigenlijk te groot.
Graag advies.

Waarom niet gewoon zonder stal evt. met een klein afdakje waar de pony kan schuilen? Als ze niet meer bereden kan worden, doet de dikte van de vacht er ook niet toe. Misschien een simpelere en goedkope oplossing?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:21

Of miss kan je je huidige stal met 1 meter uitbouwen (en dat gedeelte evt. halfopen laten)? Dat je dus een stal krijgt van 3,5x2,5 m.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:29

wrom de shetjes wegdoen?
maak een halfopen stal, en laat ze gewoon allemaal samen dag en nacht buiten staan.
alleen is ook maar alleen, en met de shetjes heeft ze nog wat gezelschap

edit: een uitloop van 20 vierkante meter is wel erg klein, amper 4*5

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 09:01

Duhelo schreef:
wrom de shetjes wegdoen?
maak een halfopen stal, en laat ze gewoon allemaal samen dag en nacht buiten staan.
alleen is ook maar alleen, en met de shetjes heeft ze nog wat gezelschap

edit: een uitloop van 20 vierkante meter is wel erg klein, amper 4*5

Er wordt evengoed wel elke dag wat gedaan met de pony hoor. In ieder geval langs de weg stappen en regelmatig los gelaten in de bak van de buren. Het is niet zo dat die uitloop alles is wat ze heeft. Zou wel heel zielig zijn. Ik denk dat de uitloop zelfs meer is als ze nu heeft, nu staat ze op stal en wordt er mee gestapt en zolang het dit weer is, staat ze regelmatig op het land. De shetjes houden is geen optie, Pony haat kleine pony's en zo groot is mijn tuin nou ook weer niet om er 3 pony;s te houden. De stal is nu ook half open, heeft een halve deur die dag en nacht open staat. Het is ook niet de bedoeling om de pony op stal te zetten., maar wel dat ze een beschut plekje heeft.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 09:02

Maroush schreef:
Of miss kan je je huidige stal met 1 meter uitbouwen (en dat gedeelte evt. halfopen laten)? Dat je dus een stal krijgt van 3,5x2,5 m.

Dat is ook een idee, hoeven we niet een hele nieuwe stal te bouwen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:40

Als je toch niet van plan bent om de pony op stal te zetten zou ik de stal van 2,5 bij 2,5 gewoon laten staan. Zodra je de pony echt op stal zet vind ik dat de stal wel minimaal 2x de schofthoogte moet zijn. Maar als 'schuilstal' lijkt me dit ook goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:19

als ze regelmatig met andere paarden op het land kan komen, of n een paddock oid, dan is het inderdaad wel te doen.
3 pony's op die ruimte is inderdaad wel erg klein.
ik zou niet verbouwenaan de stal, die is ruim genoeg als schuilhok. Mss wel letten op de hoogte, dat ze haar niet kan stoten (ik weet niet hoe hoog de stal is?)
succes!