Wat moet je met zo iemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrien214

Wat moet je met zo iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:31

Sinds enkele maanden is er een nieuwe vrouw bij ons op stal. Eerst reed ze alleen haar eigen paard, maar nu is ze ook een aantal pensionpaarden gaan rijden. En sinds 1 september is ze op de pensionstal komen wonen. Er ligt nog een huisje naast de stal wat ze nu huurt. Daar heb ik natuurlijk geen problemen mee, maar ze bemoeit zich nu overal mee. Ze gebruikt je spullen zonder het te vragen, inmiddels heb ik een slot gekocht voor op mijn kast. Ze heeft overal comtentaar op (hoe je rijdt/ je paard verzorgt/ etc.). En sinds een week helpt ze ook mee met uitmesten van de paddocks en het voeren. Vanavond heb ik bij mijn paard gewacht om te kijken hoeveel voer ze hem geeft. Nou veel minder dan normaal!! Mijn paard krijgt normaal 1 schep muesli, 1 schep maisvlokken en een scheut olie, dat staat ook op het voerschema dat Isabella, de pensionstaleigenaresse, heeft gemaakt. Maar mijn paard krijgt dus nu 1 schep muesli, halve schep maisvlokken en geen olie. Dus ik vroeg aan haar krijgt Bell geen olie? Nee, zei ze, die olie is alleen voor een ander paard... Dus ik zei tegen haar dat ik met Isabella heb afgesproken dat de fles olie wordt gedeeld met dat andere paard (dat is wel zo makkelijk, anders moeten ze steeds 2 flessen meenemen). Toen zei ze nou ik zal het morgen wel vragen. Ik heb verder maar niets meer gezegd over de mais... Wat ik eigenlijk wel had moeten doen, want nu zit ik er mee. Ik baal hier echt heel erg van, eerst wist ik gewoon zeker dat er super voor mijn paard werd gezorgd maar nu... En Isabella is helemaal weg van die nieuwe vrouw, dus ik denk als ik er tegen haar iets van zeg dat ze zegt dat het niet waar is... Tegen wie zal ik er iets van zeggen? En hoe zal ik het brengen? Gewoon direct of er een verhaaltje omheen maken? Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Nickytje

Re: Wat moet je met zo iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:33

Wat sneu zeg...

Ik denk dat je best alles eerlijk kan vertellen tegen de staleigenares.
Zodat zijn duidelijk nog een keer aan die vrouw kan vertellen welk paard welke voeding moet krijgen.

Veel succes ermee!

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:35

gewoon eerlijk zijn!! wat en stom mens trouwens!!! Boos! Het gaat wel om de verzorging van JOUW paard!je kan ook naar die vrouw toe gaan als ze weer aan het voeren is, en dan zeggen: mijn paard krijgt een hele schep mais en ook nog olie hoor. (blijf beleeft, en zeg het heeeeeel overdreven aardig Tong uitsteken ) Succes!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:03

Ik zou je probleem gewoon aankaarten bij de staleigenaar. Afspraak is afspraak, daar heeft die nieuwe vrouw zich gewoon aan te houden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:47

Praat er eens over met je staleigenaar.
Je hebt dit voerschema niet voor niets opgesteld.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 18:22

Inmiddels is het geregeld. Ik heb aan de staleigenaresse gevraagd of de olie op was omdat Bell geen olie meer krijgt. Ze zei dat er nog genoeg was en dat ze het tegen die vrouw zou zeggen dat Bell ook olie moet krijgen. Ook zou ze zeggen dat ze zich beter aan het voerschema moet houden. Bedankt voor jullie hulp!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:39

Gelukkig maar dat het opgelost is! Ik zou deze vrouw wel in de gaten houden. Tegen zulke personen moet je zeker niet overdreven aardig gaan doen om dingen geregeld te krijgen. Het is jouw paard en jij bepaald wat je ermee doet. Dat ze aan jouw spullen zit, iedereen commentaar geeft over de omgang/training van hun paard en daarnaast ook nog eens het voerschema zelf gaat bepalen is echt not done! Ook al is het misschien moeilijk; wees zeer duidelijk en direct tegen haar over hoe jij je zaken met jouw paard regelt. Dus niet 'ik heb liever dat je..' of 'zou je misschien..' maar ;'ik wil graag dat je zus en zo doet'. Succes in ieder geval!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:46

inderdaad aldewereld, tegen zulke mensen moet je erg duidelijk zijn. Wanneer ze zich moeit met de training van jou paard gewoon beleefd zeggen dat je een lesgever hebt voor dat soort dingen.. Knipoog

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:22

Erg vervelend deze situatie.Gelukkig heb je er al met de stalhoudster over gesproken ik zou het toch nog een aantal keren controleren.Wees idd ook erg duidelijk tegen degene die zich overal mee bemoeit.Ik hoop dat het nu over is maar zulke mensen zijn vaak erg hardleers.