Enkel houtkrullen mogelijk in nieuwe stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gladiator

Enkel houtkrullen mogelijk in nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 08:47

Beste bokkers,

Mijn paard gaat deze winter weer overwinteren in een dressuurstal met binnenbak. Nu dacht ik de ideale stal gevonden te hebben, maar nu blijkt dat men hier de paarden enkel op houtkrullen wil zetten. Mijn paard is 23 jaar en heeft altijd al op stro gestaan. Ik heb schrik dat hij van de krullen gaat eten en dan koliek gaat krijgen (hij eet nu een halve stal stro per nacht, staat nu overdag buiten). En ik heb ook schrik dat als ik na de winter thuis terug op stro overschakel dat hij nog meer stro gaat eten. De staleigenaar wil 's morgens wel wat stro op de krullen leggen, maar zal snel opgegeten zijn.

Wat zijn jullie ervaringen?

MDWStables

Re: Enkel houtkrullen mogelijk in nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:47

Zorgen voor voldoende hooi. Mijn paard staat ook op zaagsel en ik vind het ideaal, heb hem ook nog nooit een hap zien nemen.

loveluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:01

zijn er paarden die houtkrullen eten dan?
ik denk gewoon zoals jeannaa zegt: genoeg hooi in de stal

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:04

loveluuk schreef:
zijn er paarden die houtkrullen eten dan?

Ja die van mij. Maar dan wel als het helemaal schone houtkrullen zijn. Dus dat is ook opgelost als je het mengt met de oude houtkrullen die al in de stal liggen.

Ik zou vragen aan de stalmedewerker of er zoveel stro in de box mag, als hij opeet. Dat doe ik hier thuis ook. Dan heb je geen stro met het uitmesten, maar de paarden kunnen wel lekker knabbelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:38

De ene die ik rijd eet ze ook als ze er net vers in liggen, maar daarna is het al snel over hoor.
Ik gooi altijd een plak stro in de box na het uitmesten om wat te knabbelen te hebben...