Hoe weipalen in hoek neer te zetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Hoe weipalen in hoek neer te zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 09:48

hoe kan ik het makkelijkste palen in de hoeken stevig maken. Ik zie overal dat er 2 schuine palen aan vast zitten, weet niet hoe ik het goed moet omschrijven. Hoe krijg ik die beste vast en welke plankjes, palen kan ik beste voor gebruiken???
Moet ik dan eerst zagen of kan ik gewoon ertegenaanzetten en vastzetten met schroeven??
hoe hebben jullie dit gedaan?In mn vorige wei had ik spoorbielzen heel diep in grons, stond wel stevig.

SDE

Re: Hoe weipalen in hoek neer te zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:29

Wij hebben op de hoeken van de weide ook bielzen staan. Goed diep in de grond zetten en dan zullen ze niet omvallen. Dus je moet geen 2 steunpaaltjes meer fabriceren.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:52

Schuine palen regenaan zetten en daarna vastboren. Zorg er voor dat er tegen de schuine palen , op de plek waar ze de grond in gaan wel een klinker ligt. Dan schuiven ze minder snel..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:04

ja, ik heb nu geen bielzen meer, alleen de "normale weipaaltjes, Ik had ook al gedacht om 2 schuin neer te zetten, maar moet ik dan ook een schuin gat ik grond maken, of gewoon er"boevaan vast schroeven en dan kort paaltje, of bv die stoeptegel tegenaanzetten, en moet ik dat paaltje boven aanin bep. hoek zagen??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:51

Wat voor palen heb je nu precies? Haha!
Van die kleine "plastic" rantsoenpalen of toch houten palen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 21:38

houten palen, maar als ik die toch recht tegen een rechtopstaande paal wil zetten moet ik of in bep hoek zagen boven aan of niet? Ik ga deze week als droog is erheen en eens kijken hoe ik het het beste kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:41

Nee, je zet eerst een paal rechtop in de grond, dan een paal schuin, en die schuine paal, daar zet je weer een kleine halve paal tegenaan, zodat er nog zo'n 10-20 cm uitsteekt om te zorgen dat die schuine paal blijft staan.

Overigens is een biels idd makkelijker Clown Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:30

Dat zeg ik. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:28

Bielzen zijn ideaal, of igg palen met een grote doorsnede. Wij hebben het op iedere hoek, het werkt ook veel makkelijker dan met schuine palen vind ik zelf. Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 22:27

ik kon die bielzen van oude wei niet meenemne, niet tijd genoeg, Door tijdtekort heb ik ze nog niet neergezet maar ga het eens proberen, toch met schuine paaltjes, heb ik nog genoeg van en bielzen zou ik moeten kopen, zijn maar 4 hoeken, dus dat moet dan maar
bedankt voor de reacties

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:50

Die schuine palen wat je bedoelt heten schoorpalen. Zijn ervoor bestemd om te voorkomen dat de boel kromtrekt als er teveel spanning op komt te staan. Bevestigingsmethodes staan hierboven al beschreven...!