Paard ondertekenen, waarmee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mnique

Paard ondertekenen, waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 14:17

Heej,

Ik en een vriendin van mij(pauke @ bokt) hebben binnekort een soort puzzelrit(de van goghrit) waarbij je ook beoordeelt word door een jury op uiterlijk.
Nu gaan wij in de flowerpowerstyl. En ik zat te denken om op onze paarden dan bloemen, peacetekens enz. te tekenen.

Is er iets waarmee dat kan zonder dat de huid geiirriteert raakt? Met verf, krijt oid??

Groetjes Monique,

Shayla

Re: Paard ondertekenen, waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:36

Je hebt in de handel markeringsspray voor koeien en schapen e.d. , dit is huidvriendelijk. Enigste probleem is dat het een aantal weken blijft zitten Clown
Dat lijkt me niet echt de bedoeling Haha!

Krijt kan ook geen kwaad , veel mensen gebruiken op keuringen ook krijt om bepaalde delen van hun paard goed wit te krijgen. Maar of het lang genoeg blijft zitten weet ik niet...

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 11:46

Haha nee dat is idd niet echt de bedoeling Clown

Ik kan vandaag wel op een klein stukje uitproberen of je krijt goed ziet(felle kleuren)..

Ik hoorde van mijn zus dat ze op horse event vingerverf hadden gebruikt op een paard!? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zouden gebruiken als het schadelijk is maar heeft iemand hier ervaring mee? Of redenen om het af te raden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:49

Je kan gewoon afwasbare schminck nemen... als je het op een mensenhuid kan smeren, kan het ook op je paard Ja

het meeste is toch al op dieren getest Cool

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:49

Vingerverf is volgens mij niet schadelijk omdat het echt ontwikkeld is voor kinderen om mee te spelen. Anders even op de verpakking kijken of er waarschuwingen bij staan! Als je twijfelt zou ik het niet doen. Staat hier op bokt ook een topic ergens bij yrt geloof ik over het versieren van je paard en tips daarvoor, misschien dat je daar wat kunt vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:54

Bij de drogist kun je vaak wel gekleurde haarspray kopen (met of zonder glitters) die je er zo weer uitwast. Lijkt me dat je die voor een keertje ook wel op een paard kunt gebruiken.

Verder idd van dat krijt voor vee, wordt bij internationale endurancewedstrijden gebruikt om startnummers op de kont van het paard te schrijven, maar dat blijf je idd vrij lang zien.

Net als waterverf, ik heb daar ooit mijn geschoren schimmeltje mee bewerkt voor een gekostumeerde springwedstrijd en dat bleef ook nog een week of 2-3 zichtbaar. Clown

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:59

Ik heb weleens vingerverf voor een kur opgedaan. Het duurde helaas eeuwig voor het eraf was. ( Was in de winter dus zette de kraan er niet op)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:00

Van die gekleurde haarspray heb ik ook wel eens gebruikt om mijn haflinger te 'versieren'. Heb hem niet eens hoeven wassen om het eruit te krijgen, gewoon een goede poetsbeurt was genoeg.

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:42

Hmm, 't is niet echt de bedoeling dat 't nog 3weken blijft zitten Tong uitsteken

Ik ga morgen wel zo'n spuitbus kopen, en dan voor de zekerheid nog even testen op een klein stukje of de pony er geen reactie op geeft Lachen

Thnx voor de reacties!