parelmoerglans voor op de keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

traveller

parelmoerglans voor op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 18:33

Bij shows en keuringen staan paarden mooi in de glans zelfs tot het parelmoerachtige toe. Weet iemand welk produkt daarvoor gebruikt wordt?

Pilgrim

Re: parelmoerglans voor op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:12

Ik weet dat bij arabieren vaak gewoon vaseline of uiercreme op de ogen en de mond wordt gesmeerd. Dan gaat het mooi glimmen. Wij noemden dat opsmukken. Pling Bedoel je dat soms met parelmoerglans?

Groetjes,

Moniek

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:53

Wij gebruiken voor de Arabieren geen Vaseline of uierzalf, maar speciale make up die de intense diepzwarte glans geeft en daardoor het "exotische" uiterlijk van de paarden. dat geeft niet zozer een parelmoerglans, dan wel diepte.

Er zijn glanssprays in de handel die dit wél geven, nl; Ultra 1 million dollarshine en dezelfde soort sprays van pepi en Cowboy Magic. maar, het belangrijkste is toch wel goed, uitgebreid en het liefst meer malen wassen en het hele lijf in de cremespoeling zetten. Goed in laten trekken en als ze droog zijn, een dot echte schapenwol erover. Dan de spray en ze glimmen zo van je af. Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:34

Je kan ook babyolie van zwitsal nemen, hier doe je een klein beetje (dat is al genoeg) op een doek en wrijf je het over je paard heen. Komt er mooie glans overheen, geen parelmoerglans hoor!

Ik denk dat je bij de ruitershop ook wel een middeltje kan vinden

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:54

Hazzebaz, wat gebruik je precies voor merk? Zelf gebruiken we altijd vaseline voor onze arabieren, maar ik ben benieuwd wat jij nu gebruikt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:33

Vaseline werkt bij mijn weten prima hoor, krijgen ze een mooi hoofdje van. Er zijn inderdaad ook speciale sprays in de handel.

traveller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:49

Alvast bedankt voor de tips, ik heb weer een reden om te gaan shoppen Vork

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:03