Wat houdt voernijd precies in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

Wat houdt voernijd precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 14:55

Hallo, voernijd, wat houd dat precies is?
Alvast bedankt! Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-06 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

amber_steph

Re: voernijd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:58

dat ze paarden/en of mensen bijten en schoppen als ze in de buurt van hun eten komen..
zo heb ik het ook een keer gehad.
kwam te dicht bij een haflinger haar eten.
klets schop tegen mijn heup

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:06

idd paard is aggreief tegenover mensen/andere dieren als ze voer krijgen. dit kan je ook aanwennen/voorkomen. als veulen zijnde gewoon als ze aan het eten zijn met je hand een handje erbij doen en in de voerbak komen. let wel op dat je snel kan terug trekken

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 06:48

Ok heel erg bedankt! Lachen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 07:34

ikke20 schreef:
idd paard is aggreief tegenover mensen/andere dieren als ze voer krijgen. dit kan je ook aanwennen/voorkomen. als veulen zijnde gewoon als ze aan het eten zijn met je hand een handje erbij doen en in de voerbak komen. let wel op dat je snel kan terug trekken

zorgen dat je boven hun staat in rang orde!!!! dan hebben ze het lef niet om je aan te vallen.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:41

Een van mijn paarden heeft ook voernijd. Hij valt niet aan, maar doet erg druk als er gevoerd wordt. Hoe vaker per dag hij eten krijgt (steeds kleine delen) hoe minder het is, maar weggaan doet het nooit. Als hij zijn eten heeft, dan is het goed en kun je ook gewoon zijn voet optillen en zo...hij gaat niet als een razende staan eten.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:29

het hoeft niet perse te maken hebben met rangorde. Ik ken een paard dat in het verleden gewoon veel te weinig te eten heeft gehad. Die is nu dus zeer beschermend ten opzichte van zijn eten, en ook wel begrijpelijk. Dit uit zich niet tegenover mensen, maar hij is wel bang dat het hem weer afgenomen wordt.

Ik negeer dit gedrag. Gewoon eten geven en daarna rustig laten eten.

Paintless

Re: Wat houdt voernijd precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 05:17

ik heb een heel jong paardje waarbij dat niet het probleem zou kunnen zijn. ze is gewoon ongeduldig. ze hoeft er ook niet aan te komen voordat ik er klaar mee ben. dan zeg ik het wel.

maar ze heeft geen voedernijd... ze kan alleen niet wachten, als of ze nooit iets krijgt, de muts...