tips bij verhuizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa20

tips bij verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 21:24

30 september ga ik verhuizen naar een andere stal met mijn pony.

Ik vroeg me af hoe ik kan zorgen dat de pony zich op zijn gemak gaat voelen de komende tijd. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Op de nieuwe stal krijgt hij ook kuil en op de vorige stal hooi. Is dit een probleem?

ellepel

Re: tips bij verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 04:55

ik ben met mijn dier al wat vaker verhuisd, ik doe t altijd lekker vroeg op de dag zodat hij dan wat meer de tijd heeft overdag om te wennen.
overstappen van voer..van kuil naar hooi hoeft op zich geen probleem te zijn,maar t is vaak wel beter als ze geleidelijk aan worden over gezet, misschien kun je kuil meenemen van je oude stal, en dit dan samen met hooi geven zodat hij eraan went..
of nu al beginnen met je dier hooi te geven zodat hij daaraan gewent is.

samen wat stappen om zo de omgeving te laten zien aan je dier en met de andere paarden laten kennismaken Haha!

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 17:27

dank je wel voor je advies ellepel.
nog iemand?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:50

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn pony verhuist:
Ik heb haar eerst aan de hand alles laten zien de stal de bak en rondje door de wei...
Daarna heeft ze in de bak gestaan zodat de andere paarden aan haar konden wennen en later op de dag bij de rest gezet.

En volgens mij voelt ze zich al best thuis staat in de wei vlakbij de andere rustig te grazen(accepteren haar nog niet altijd)en iedere dag merk ik dat ze al iets beter geaccepteerd word...

hopelijk heb je er wat aan...

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 13:47

nog meer tips?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:08

Komende week halen wij ook een nieuw paard op, wat ik altijd doe is na de reis even op stal zetten. Zodat ze rustig even kan bijkomen van de rit, water en brok tot zich kan nemen en daarna zet ik ze vaak op de wei (alleen) maar wel naast soort of toekomstige weide maatjes. Vaak moet het toch wennen en pak ik gewoon van dag 1 af aan alle "rituelen" door. Dus voeren, buitenzetten etc. Bij het ene paard duurt het wennen misschien een paar dagen, bij een ander maanden. Vastigheid en ritme vind ik daarom belangrijk.